Aktualności
22.02.2018

Porsche 911 GT3 RS Skoncentrowane na motorsporcie

Porsche 911 generacji 991 II dojrzało do momentu, w którym warianty dedykowane sportowej jeździe i kojarzone z samochodami wyścigowymi są w komplecie. Do wyboru będą teraz aż trzy tak klasyfikowane maszyny: do 500-konnego coupe 911 GT3 oraz aż 700-konnego 911 GT2 RS, które pokazano w ubiegłym roku, dołącza teraz nowe 911 GT3 RS.

911 GT3 RS to najlżejsze i najszybsze Porsche wśród wolnossących 911, które idzie o krok dalej pod względem aerodynamiki czy pracy podwozia w stosunku do zwykłego 911 GT3. Maszynę poznamy m.in. po wentylowanych nadkolach z przodu i z tyłu, przedniej masce z wlotami typu NACA, nieruchomym skrzydle z tyłu i mocowanych centralnie felgach. Standardem jest tu tytanowy tłumik, dach z magnezu, szyby boczne i tylna z tworzyw sztucznych, niektóre panele karoserii z karbonu, przeprojektowane zawieszenie z przegubami kulkowymi zamiast tulei, ogumienie Michelin oraz przestrojony system tylnych kół skrętnych.

Porsche 911 GT3 RS

Coupe, adresowane do amatorów torów wyścigowych i profesjonalnych kierowców wyścigowych, stawia na wolnossącego, sześciocylindrowego boxera o pojemności czterech litrów. Prace nad umieszczoną z tyłu jednostką napędową, która kręci się aż do dziewięciu tysięcy obrotów na minutę, pozwoliły na zwiększenie jej możliwości do 520 koni mechanicznych i 470 niutonometrów. Napęd przenoszony jest na tylną oś poprzez 7-stopniową przekładnię PDK. Opcji ręcznej skrzyni biegów wzorem zwykłego 911 GT3 nie ma. RS rozpędza się do setki w czasie 3,2 sekund i rozwija prędkość maksymalną 318 kilometrów na godzinę.

Porsche 911 GT3 RS

Dla tych, którzy pragną i potrafią wycisnąć z 911 GT3 RS pełen potencjał, przygotowano dwa pakiety dodatkowego wyposażenia: Clubsport oraz Weissach, który zbija masę auta do 1430 kilogramów. Ten pierwszy obejmuje m.in. klatkę bezpieczeństwa, system gaśniczy, odcięcie baterii oraz sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa. Pakiet Weissach skupia się na elementach podwozia, nadwozia i wnętrza z włókien węglowych oraz lekkich felgach z magnezu. Coupe zostanie pokazane światu na salonie samochodowym w Genewie w marcu, a w salonach sprzedaży Porsche znajdzie się w kwietniu. Cena na terenie Niemiec, wliczając VAT: prawie 195,2 tysiące euro (aktualnie to około 815 tysięcy złotych).

Aktualizacja 23.02.2018 / Na rynku polskim ceny nowego 911 GT3 RS będą zaczynały się od dokładnie 980400 złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij