Aktualności
11.05.2018

BMW M5 Competition Własna kategoria

BMW wprowadza na rynek swój drugi model pod szyldem Competition i zapowiada jednocześnie osobną serię aut z oddziału oddziału M, które będą wyróżniać się między innymi podniesioną mocą silnika. Pierwszym Competition było 410-konne coupe M2, które pokazano w połowie kwietnia. Drugim jest limuzyna M5 o mocy o ponad połowę większej.

Z zewnątrz nowe M5 Competition będzie możliwe do odróżnienia od zwykłego M5 tylko dzięki detalom, jak 20-calowe felgi czy osłona chłodnicy, lusterka, symboliczny spoiler na klapie bagażnika, i końcówki wydechu M Sport w kolorze czarnym w ramach Shadow Line oraz opcjonalne logotypy. W środku zwiększeniu ulegnie zawartość aluminium oraz włókien węglowych, umieszczone zostaną nowe dywaniki i pasy bezpieczeństwa z kolorystyką oddziału M. Na liście kolorów karoserii pojawią się nowe opcje z katalogu BMW Individual.

BMW M5 Competition

Zmiany natury mechanicznej będą o wiele większe. M5 Competition będzie mogło pochwalić się utwardzonym i obniżonym o siedem milimetrów zawieszeniem z nowymi podzespołami, nowymi poduszkami silnika i zmodyfikowanym układem przeniesienia napędu na obie osie M xDrive z trybami pracy 4WD, 4WD Sport oraz 2WD i aktywnym mechanizmem różnicowym Active M Differential (stopień zblokowania od 0 do 100%). Turbodoładowane V8 o pojemności 4,4 litra podkręcono z 600 do 625 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy sięga 750 niutonometrów już przy 1800 obrotach na minutę. Silnik współpracuje z 8-stopniowym automatem M Steptronic.

BMW M5 Competition

Maszyna ważąca 1865 kilogramów (według norm DIN) będzie rozpędzać się do 100 km/h w czasie zaledwie 3,3 sekund. Na przekroczenie 200 km/h potrzebować ma tylko 10,8 sekundy (urwano 0,3 sekundy w porównaniu do 600-konnego M5). Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h (305 km/h z opcją M Driver's Package). M5 Competition nie idzie w ślady M2 Competition i nie wypiera z rynku modelu bazowego. Potężna limuzyna ma być pierwszym modelem oddziału M z rodziny, która będzie stać ponad wszystkimi innymi. Produkcja rusza już w lipcu. Główne rynki zbytu: USA, Wielka Brytania, Niemcy, Japonia i Kanada.

Skomentuj na forumUdostępnij