Aktualności
16.05.2018

Mercedes-AMG GT S Roadster Wypełnia lukę

Od chwili debiutu w 2014 roku rodzina modeli o nazwie GT ze stajni AMG rozrosła się do tylu wariantów, że bez sięgnięcia do źródeł trudno wymienić i rozróżnić je wszystkie, a na domiar złego w tym roku do coupe i roadstera dołączyła czterodrzwiowa limuzyna. Teraz jest tego wszystkiego jeszcze więcej - Niemczy zaprezentowali właśnie wersję GT S Roadster.

Sam Roadster pojawił się na świecie jesienią 2016 roku jako 476-konne GT oraz 557-konne GT C podczas gdy coupe funkcjonowało jako 462-konne GT, 510-konne GT S oraz 585-konne GT R. Niedługo później zadebiutowało 557-coupe GT C, w zwykłym GT moc podniesiono do 476 KM, a w GT S do 522 KM. Do kompletu brakowało tylko roadstera w wydaniu GT S (na otwarte R, którego potrzebę trudniej uzasadnić, nie ma raczej co liczyć). Aż do teraz: na rynek z impetem wchodzi GT S Roadster. Oznacza to, że w rodzinie GT mamy już tuzin modeli: cztery drogowe coupe, trzy drogowe roadstery, trzy drogowe limuzyny oraz dwa wyścigowe coupe klas GT3 i GT4 dla zespołów i kierowców prywatnych.

Mercedes-AMG GT S Roadster

GT S w ofercie AMG wpisuje się idealnie w wąską lukę między zwykłym GT, a promowanym jako sportowe GT C. Od tego drugiego dziedziczy między innymi adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control, sterowany elektronicznie mechanizm różnicowy, regulowany wydech, większe tarcze hamulcowe o średnicy 390 milimetrów z przodu oraz dodatkowy tryb jazdy Race, których w zwykłym GT nie uświadczymy. Pod maską pracuje podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów, które przy 6250 obrotach na minutę wypluwa z siebie 522 konie mechaniczne. Maksymalny moment obrotowy sięga 670 niutonometrów w zakresie 1900-5000 obrotów na minutę (40 Nm więcej, niż w GT i 10 Nm mniej, niż w GT S). Napęd na tylne koła przenosi przekładnia AMG Speedshift DCT 7G.

Mercedes-AMG GT S Roadster

Samochód z miękkim, składanym dachem, ważący 1625 kilogramów (według norm DIN, nie wliczając kierowcy), rozpędza się do setki w czasie jedynie 3,8 sekund, a jego prędkość maksymalna, której ograniczenia się nie imają, sięga 308 kilometrów na godzinę. Wśród opcji między innymi: skórzane elementy tapicerki, detale z metali lub włókien węglowych, lekkie felgi, rozbudowane fotele z podgrzewaniem karku Airscarf, kierownica AMG Performance, węglowy pakiet nadwoziowy, sztywniejsze zawieszenie, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe (o średnicy 402 milimetrów z przodu) oraz system tylnych kół skrętnych w pakiecie AMG Dynamic Plus, który obejmuje również modyfikacje zawieszenia i układu kierowniczego.

Skomentuj na forumUdostępnij