Aktualności
07.07.2018

Abt RS6-E Tuning przyszłości

RS6, które fabrycznie dysponuje mocą 560 koni mechanicznych i z którego tunerzy wyciskają dodatkowe setki koni, to już za mało. Abt Sportsline, które w spółce z Audi startuje w elektrycznej Formule E, przygotowało prototyp wznoszący RS6 na kolejny poziom. Oto hybrydowe RS6-E o mocy przeszło tysiąca koni mechanicznych!

Kombi od niemieckiego tunera, przygotowane między innymi w dedykowanej autom elektrycznym placówce Abt e-Line, stara się odpowiedzieć na pytania o przyszłość mocarnych maszyn przyszłości, które w coraz większej liczbie przechodzą na stronę hybryd i aut o napędzie wyłącznie elektrycznym. W przypadku RS6-E możemy mówić o znacznie podkręconej jednostce spalinowej, do której dołożono silnik elektryczny. Dodatkowy motor upchnięto w tunelu skrzyni biegów i połączono z tylną osią, z którą komunikuje się w krótkich przedziałach czasu wyłącznie na polecenie kierowcy, po wciśnięciu zielonego przycisku z symbolem pioruna przy kierownicy.

Abt RS6-E

Punktem wyjścia było standardowe RS6 po typowym tuningu Abt z kilkoma dodatkami: od poprawiającego aerodynamikę body kitu i felg o średnicy 21 cali, poprzez modyfikacje zawieszenia z elementami produkcji H&R i układu hamulcowego po nowy wydech. Podwójnie turbodoładowane V8 po ingerencji tunera rozwija 730 zamiast 560 koni mechanicznych (nie licząc fabrycznych serii podkręconych do 605 KM) i 920 zamiast 700 niutonometrów. Do tego dochodzi silnik elektryczny: jakieś 288 koni mechanicznych oraz 317 niutonometrów. W sumie: 1018 koni i 1291 niutonometrów! Silnik elektryczny podłączony jest pod baterie o pojemności 13,6 kilowatogodzin, które umieszczono w bagażniku i podpięto pod system odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania.

Abt RS6-E

RS6-E przytyło w porównaniu do zwykłego RS6 o jakieś 200 kilogramów. Kombi rozpędza się do setki w czasie 3,3 sekund i dopiero powyżej 100 km/h można aktywować silnik elektryczny (głównie ze względu na wytrzymałość podzespołów i skłonność do zrywania przyczepności). Dodatkową moc można wykorzystać przy katapultowaniu się ze 100 do 200 kilometrów na godzinę i pogoni za prędkością maksymalną, którą Abt określa na 320 km/h. Planów na sprzedaż kolejnych egzemplarzy RS6-E nie ma. Samochód powstał tylko w jednym prototypowym egzemplarzu, który będzie służył do celów testowych i pokazowych.

Skomentuj na forumUdostępnij