Aktualności
20.07.2018

Renault Megane RS Trophy W kolejce po puchar

Nico Hulkenberg, kierowca zespołu Renaulta w Formule 1 i zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans, może pochwalić się kolejnym, drogowym samochodem, do którego powstania przyłożył przysłowiową rękę. Mowa o najnowszym Megane RS Trophy, który prężnie opuszcza oddział Renault Sport z poleceniem dominacji swojego segmentu.

Aktualne Megane RS zadebiutowało we wrześniu ubiegłego roku z 1,8-litrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 280 koni mechanicznych i takimi zdolnościami, jak tylna oś skrętna w układzie 4Control. Hot hatch w drogowym wydaniu Trophy idzie jeszcze dalej i wychodzi na przeciw tym, którzy szukają jeszcze większej mocy i jeszcze bardziej zainteresowani są dynamiczną jazdą. Modyfikacje turbosprężarki czy elementów układu wydechowego z dodatkową przepustnicą na wylocie sprawiły, że Trophy dysponuje mocą okrągłych 300 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym maksymalnie 420 niutonometrów.

Renault Megane RS Trophy

Bazą dla Trophy jest Megane RS z obniżonym i utwardzonym podwoziem Cup - oba modele strojono z udziałem Hulkenberga, który dołączył do projektu w ubiegłym roku. Standardem jest tu ręczna skrzynia o sześciu biegach (moment obrotowy ograniczony do 400 Nm), mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen, wentylowane tarcze hamulcowe na obu osiach (z przodu odchudzone), 19-calowe felgi Jerez z ogumieniem Bridgestone Potenza S001, różne tryby jazdy w systemie Multi-Sense, oświetlenie RS Vision oraz system telemetrii RS Monitor. Opcje: felgi Fuji Light ze stopów lekkich z gumami Potenza S007, dwusprzęgłowa skrzynia biegów EDC czy kubełkowe fotele Recaro z Alcantarą.

Renault Megane RS Trophy

Megane RS Trophy w najlepszym przypadku z ręczną skrzynią biegów waży na sucho 1419 kilogramów. Samochód rozpędza się do setki w czasie 5,7 sekund, pokonuje kilometr ze startu stojącego w czasie 24,8 sekund, przyspiesza z 80 do 120 km/h na trzecim biegu w 3,1 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 260 kilometrów na godzinę. Do pełni szczęścia brakuje tylko czasu na Nordschleife, na którym poprzednie Megane RS były najszybszymi samochodami w kategorii przednionapędowych: RS Trophy uzyskało w 2011 roku czas ośmiu minut i ośmiu sekund, a cztery lata temu w RS 275 Trophy-R udało się zejść do siedmiu minut i 54,36 sekund.

Skomentuj na forumUdostępnij