Aktualności
14.11.2018

Jaguar F-Type Convertible Rally Zabawy terenowe

W tym roku mija dokładnie 70 lat od pojawienia się XK 120, pierwszego, sportowego samochodu firmowanego oficjalnie marką Jaguar. XK 120 był na tyle wszechstronny, że podbił publiczne drogi, tory wyścigowe i rajdowe szlaki. Dla uczczenia dawnych sukcesów i okrągłej rocznicy przygotowano... rajdowe kabriolety F-Type.

XK 120 produkowany był do 1954 roku. Model występował w kilku wersjach nadwoziowych, z których najbardziej rozchwytywaną był klasyczny roadster. Pod jego maską pracowała rzędowa szóstka o pojemności 3,4 litra, która początkowo generowała około 160 koni mechanicznych. Rajdowy F-Type bije pokłony egzemplarzowi zarejestrowanemu z numerem "NUB 120", w którym trzy razy wygrano w rajdzie Coupe des Alpes we Francji, dwa razy w Rajdzie Wielkiej Brytanii i raz w holenderskim Rajdzie Tulipanów.

Jaguar F-Type Convertible Rally

Dlaczego F-Type? Dlaczego kabriolet? Dlaczego rajdowy? Ponieważ to połączenie najbliższe sukcesom klasycznego XK 120 i coś, czego dzisiaj już nikt nie robi. Samochód przygotowano w oddziale Jaguar Design and Engineering, a za jego bazę posłużył F-Type z 2-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem typu Ingenium pod maską. Jednostka napędowa dostarcza około 300 koni mechanicznych, a wszystkie modyfikacje auta przeprowadzono zgodnie z wytycznymi FIA, zarówno jeśli chodzi o kwestie bezpieczeństwa, jak i podwozie czy oświetlenie.

Jaguar F-Type Convertible Rally

Rajdowy eksperyment jest jednocześnie elementem promocji modelu F-Type w specjalnie wykończonym i wyposażonym wydaniu Chequered Flag Limited Edition, które można już zamawiać w cenie sięgającej na terenie Wielkiej Brytanii sumy około 62,3 tysięcy funtów (obecnie to jakieś 305 tysięcy złotych). Rajdowego kabrioletu nie będzie można kupić... o ile nie uda się wybłagać producenta i sypnąć odpowiednią ilością gotówki. Samochód zbudowano tylko w dwóch egzemplarzach pokazowych, które będą wykorzystywane przez Jaguara do własnych potrzeb.

Skomentuj na forumUdostępnij