Aktualności
27.02.2019

TechArt GTstreet RS 911 Turbo S do kwadratu

Tuning dowolnej wersji Porsche 911 to przyjemność, której każdego roku oddaje się coraz więcej tunerów. Najwięksi i najstarsi z nich mogą pochwalić się stałym repertuarem, który aktualizowany jest obowiązkowo po każdej premierze ze Stuttgartu. W tym podobnych okolicznościach powstało najnowsze coupe GTstreet RS z warsztatu TechArt.

GTstreet RS to topowa oferta tunera z Leonberg w segmencie super samochodów. Maszyna, która zaczynała żywot jako zwykłe 911 Turbo S może pochwalić wszystkim, czego można oczekiwać po kompleksowym tuningu: gruntowanie zmodyfikowanym nadwoziem, podwoziem i układem napędowym. W oczy od razu rzuca się nowe malowanie karoserii, aerodynamiczny body kit z "kutych" włókien węglowych, poszerzane nadkola i mocowane centralnie felgi o średnicy 20 cali. Opcje: nowe elementy zawieszenia i system pozwalający na tymczasowe zwiększenie prześwitu o 60 milimetrów na przedniej osi.

TechArt 911 Turbo S GTstreet RS

Jednostkę napędową GTstreet RS uzbrojono w nowe turbosprężarki o zmiennej geometrii oraz nowy układ wydechowy z możliwością regulacji. Efekt: 770 koni mechanicznych i 920 niutonometrów w trybie jazdy Sport, które przenoszone są wyłącznie na tylną oś. To o 190 koni więcej i 170 Nm, niż w zwykłym 911 Turbo. Osiągi? Coupe rozpędza się to setki w czasie zaledwie 2,5 sekund, a już po 8,1 sekundach przekracza 200 km/h. Jego prędkość maksymalna mogłaby sięgać okolic 360 km/h, ale do użytku w zwykłym ruchu drogowym będzie ograniczona do skromnych... 340 kilometrów na godzinę.

TechArt 911 Turbo S GTstreet RS

TechArt zbuduje zaledwie dziesięć egzemplarzy GTstreet RS w najnowszej specyfikacji. Cena samochodu ze względu na liczne opcje indywidualizacji i dodatkowe modyfikacje jest trudna do określenia. Za standardowy pakiet nadwoziowy, zmiany zawieszenia, nowe felgi, tuning silnika oraz modyfikacje wnętrza firma życzy sobie około 143,5 tysiąca euro (obecnie to jakieś 620 tysięcy złotych), wliczając VAT i robociznę. Plus bazowe 911 Turbo S, które w generacji 991 II w obecnej ofercie Porsche na europejskich rynkach już jawnie nie występuje.

Skomentuj na forumUdostępnij