Aktualności
27.02.2019

Abarth 595 Esseesse Korzenie w motorsporcie

Marka Abarth świętuje w tym roku swoje siedemdziesiąte urodziny. Firma, którą powołał do życia Carlo Abarth od samych początków związana jest z Fiatem, który w tym stuleciu reanimował ją jako komórkę dla swoich najbardziej sportowych modeli. Z okazji urodzin na rynek wyjedzie ich jeszcze więcej, a wśród nich znajdzie się nowy 595 Esseesse.

Wnerwiony maluch od Abartha to maszynka przygotowana na bazie Fiata 500 według przepisu działającego od kilku lat: jeszcze więcej mocy, zmodyfikowane podwozie i kabina prowokująca do częstszego wciskania pedału gazu do końca. To również ukłon w stronę pierwszego, 32-konnego 595 SS, które Abarth przygotował w 1964 roku. Pierwszy, współczesny Esseesse pojawił się w 2009 roku i obok przeprojektowanego zawieszenia oferował moc dochodzącą do 160 KM. Dzisiejszy model dysponuje najmocniejszą jednostką w ofercie Abartha, która generuje 180 koni mechanicznych.

Abarth 595 Esseesse

Nowy 595 Esseesse spod znaku skorpiona wyróżnia się również między innymi wydechem opracowanym przez firmę Akrapovic, wzmocnionym układem hamulcowym od Brembo na przedniej, napędzanej osi, wydajniejszym filtrem powietrza BMC, adaptacyjnymi amortyzatorami firmy Koni na tylnej osi, 17-calowymi felgami Supersport, fotelami Sabelt 70 z węglowym szkieletem, dotykowym ekranem, z którego korzysta system telemetrii i nawigacji, urodzinowymi logotypami oraz malowaniem nadwozia.

Abarth 595 Esseesse

Na samym 595 Esseesse urodzinowe samochody Abartha się nie kończą. Firma przygotowała jednocześnie urodzinowe wydania pozostałych modeli z rodziny 595, a także swoje większe maszyny: 124 Spider oraz 124 GT. Na tym również nie koniec. Na rynek w tym roku wjedzie również limitowany do 124 egzemplarzy kolekcjonerski model 124 Rally Tribute, nawiązujący do sukcesów rajdowego 124: dominacji w grupie R-GT w mistrzostwach świata i Europy, do których należy dopisać ponad 40 klasowych zwycięstw w dwunastu regionalnych mistrzostwach.

Skomentuj na forumUdostępnij