Aktualności
02.03.2019

Polestar 2 Duma i uwielbienie

Polestar, nowa marka, nowe technologie i nowe doświadczenia budowane przez Volvo i jego właścicieli, pokazało swój drugi model, któremu pisane jest rychłe wejście do produkcji seryjnej na dużą skalę i w przystępnej cenie. Maszyna z cyfrą 2 w nazwie jest wysoko zawieszoną, czterodrzwiową limuzyną o napędzie wyłącznie elektrycznym.

Polestar jako samodzielna odnoga Volvo działa oficjalnie od połowy 2017 roku i skupione jest na samochodach elektrycznych i hybrydowych, technologiach autonomicznych oraz nowych sposobach za zakupy i korzystanie z samochodów, wliczając model subskrypcji i rozbudowane placówki marki. Pierwszym pojazdem firmy było hybrydowe coupe Polestar 1, które zadebiutowało kilkanaście miesięcy temu (w tym roku ma ruszyć produkcja seryjna, pilotażową produkcję dużej partii prototypów rozpoczęto jesienią ubiegłego roku). Model 2 to druga maszyna Polestar, po której należy oczekiwać pełnowymiarowego SUV'a o symbolu 3.

Polestar 2

"Dwójka" to wielozadaniowy, kompaktowy pojazd na 20-calowych felgach, który powstał na platformie CMA, wykorzystywanej też przez Volvo XC40, pozycjonowany w segmencie, w którym znajduje się Tesla Model 3. Pięciodrzwiowy fastback napędzany będzie dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdej osi, o łącznej mocy 300 kW (408 koni mechanicznych) i momencie obrotowym 600 niutonometrów, które pozwolą na rozpędzenie się do setki w czasie nie przekraczającym pięciu sekund. Baterie o pojemności 78 kWh mają zapewnić zasięg dochodzący do 500 kilometrów. Pokładowy system auta, obowiązkowo z wielkim wyświetlaczem o przekątnej 11 cali, oparty będzie na systemie Android i rozwiązaniach Google - Polestar 2 ma być tym samym jednym z pierwszych tego typu samochodów na świecie.

Polestar 2

Model 2 dostępny będzie wyłącznie za pośrednictwem internetu i strony Polestar.com w trybie zwykłego zakupu kompletnego auta lub abonamentu obejmującego koszty używania, ubezpieczenia i serwisu (rezerwacje można już składać). Wersja dostępna przez pierwszych dwanaście miesięcy będzie kosztować 59,9 tysięcy euro (obecnie to około 260 tysięcy złotych). Docelowa cena modelu ma z czasem spaść do 39 tysięcy euro (około 170 tysięcy złotych). Polestar 2 będzie produkowany od początku przyszłego roku w Chinach (Volvo od 2010 roku należy do chińskiego koncernu Geely), a oficjalna sprzedaż obejmie Chiny, Stany Zjednoczone, Kanadę, Belgię, Niemcy, Holandię, Norwegię, Szwecję i Wielką Brytanię.

Skomentuj na forumUdostępnij