Aktualności
18.03.2019

Mercedes-AMG GLE 53 Większa dawka mocy

W repertuarze AMG przybywa hybryd i w najbliższej przyszłości ma być ich coraz więcej. Tak dużo, że docelowo każdy model marki Mercedes-AMG miałby być oferowany w wersji zasilanej w różnym stopniu silnikiem elektrycznym. Najnowszą tego typu propozycją jest SUV o oznaczeniu GLE 53, który idzie w ślady modeli serii E i CLS.

Samochody AMG firmowane przez liczbę 53 to tak zwane "łagodne hybrydy" (mild hybrid), charakteryzujące się ograniczonym stopniem zelektryzowania, który jako taki nie służy bezpośrednio do napędu auta (pełnowymiarowe hybrydy typu plug-in od AMG mają pojawić się za kilka lat). W przypadku serii 53 oznacza to przede wszystkim, że między silnikiem spalinowym i skrzynią biegów pracuje alternator/rozrusznik EQ Boost o mocy 16 kW (22 koni mechanicznych) i momencie 250 niutonometrów. EQ Boost m.in. zasila pokładową instalację o napięciu 48 V i poprawia osiągi auta.

Mercedes-AMG GLE 53

Sercem GLE 53 jest sześciocylindrowy silnik o pojemności trzech litrów, który pracuje pod naporem dwóch turbosprężarek oraz sprężarki elektrycznej. Jednostka generuje 435 koni mechanicznych oraz 520 niutonometrów w zakresie 1800-5800 obrotów na minutę, które przenoszone są stale na obie osie za pośrednictwem 9-stopniowego automatu AMG Speedshift TCT w układzie 4Matic+. Do wyboru mamy kilka trybów jazdy, w tym Sport oraz Sport+, w których po przekroczeniu 120 km/h zmneijsza się prześwit samochodu, oraz terenowe Trail (szlak) i Sand (piach).

Mercedes-AMG GLE 53

Na wyposażeniu GLE 53, w standardzie lub opcji, znajdzie się między innymi adaptacyjne zawieszenie, podrasowany układ hamulcowy z tarczami o średnicy aż 400 milimetrów na przedniej osi, charakterystyczna osłona chłodnicy z pionowymi żeberkami, felgi o średnicy do 22 cali, trzeci rząd siedzeń oraz aplikacja telemetryczna AMG Track Pace. Osiągi? Mercedes-AMG GLE 53 będzie rozpędzał się do setki w czasie 5,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna będzie ograniczona do 250 kilometrów na godzinę. Średnie zużycie paliwa producent szacuje na 9,3 litra na sto kilometrów według norm NEDC.

Skomentuj na forumUdostępnij