Aktualności
19.04.2019

Volkswagen ID Roomzz Pokojowe zamiary

Ile zupełnie nowych modeli Volkswagena o napędzie elektrycznym przyjdzie nam zobaczyć w najbliższej przyszłości? Jeśli opierać kalkulacje o koncepty - można się pogubić. A konceptów wcale nie przestaje przybywać. Najnowszym z nich jest ID Roomzz, którego nazwa wskazuje na zamiłowanie do przestrzeni dla pasażerów i bagażu.

ID Roomzz, zaliczany przez twórców do segmentu średniej wielkości SUV'ów, pojawił się przed publicznością na tegorocznej wystawie w Szanghaju jako zapowiedź elektrycznej ofensywy na Chiny, która ma wystartować za jakieś dwa lata. Samochód przygotowano oczywiście na modułowej, elektrycznej platformie MEB, z której oprócz Volkswagena korzystać będzie również Audi, Seat czy Skoda. MEB zakłada, że paczka baterii będzie ulokowana w podłodze między osiami, co pozwoli na przygotowanie samochodów w bardzo różnych konfiguracjach, adresowanych nie tylko do masowego odbiorcy.

Volkswagen ID Roomzz

Znakiem rozpoznawczym konceptu ID Roomzz są fotele: obrotowe w ograniczonym zakresie, rozkładane i pozwalające zaaranżować wnętrze na kilka sposobów, w zależności od potrzeby. Jedną z nich jest przygotowanie własnego salonu na kołach, szczególnie gdy będziemy korzystać z trybu jazdy autonomicznej (poziom czwarty), w którym rola kierowcy właściwie nie istnieje. Kabinę auta wykończono między innymi materiałami z recyklingu, włączając resztki owoców i roślin oraz drewno, a przed kierowcą, gdy już będzie potrzebny, umieszczono zminiaturyzowaną kierownicę oraz cyfrowy wyświetlacz.

Volkswagen ID Roomzz

Volkswagen ID Roomzz zasilany jest dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdą oś w układzie 4Motion. Układ napędowy dostarcza maksymalnie 306 koni mechanicznych. Auto ma rozpędzać się do setki w czasie 6,6 sekund, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 180 kilometrów na godzinę. Silniki elektryczne czerpią energię z paczki baterii o pojemności 82 kilowatogodzin. Volkswagen deklaruje, że zasięg auta sięga 450 kilometrów według norm WLTP (lub 475 kilometrów według norm NEDC). Za pomocą stacji ładowania o mocy 150 kW baterie można doładować do poziomu 80% w czasie około trzydziestu minut. Pierwsze, seryjne Volkswageny o napędzie elektrycznym, mają być gotowe 2021 roku.

Skomentuj na forumUdostępnij