Aktualności
25.04.2019

Toyota Rhombus Prosta geometria

Toyota, która już od ponad dwudziestu lat działa prężnie w segmencie samochodów drogowych z napędem hybrydowym, zapuszcza się coraz głębiej w rozwijający się w ekspresowym tempie segment samochodów drogowych o różnego rodzaju napędzie elektrycznym. Zapędy japońskiej marki ucieleśniają nowe modele seryjne oraz koncepty, na przykład Rhombus.

Koncept o nazwie Rhombus został przygotowany z okazji tegorocznej wystawy samochodowej w Szanghaju. Wizja miejskiego auta najbliższej przyszłości została zaadresowana do chińskich klientów, a miejscem jej narodzin był ośrodek Toyota Motor Engineering & Manufacturing, badawczo-rozwojowa centrala Toyoty w Chinach. Pojazd mieści cztery osoby na fotelach ułożonych na kształt rombu, stąd też jego nazwa: kierowca siedzi po środku z przodu, a z tyłu rozciąga się kanapa obejmująca dwa siedzenia po bokach i trzecie w głębi, z tyłu. Do napędu Rhombusa służy bliżej nieokreślony układ elektryczny.

Toyota Rhombus

Toyota, jaką znamy dzisiaj, słynie z samochodów o napędzie hybrydowym, które produkuje już od 1997 roku. Właśnie wtedy w sprzedaży pojawił się pierwszy Prius, który cztery lata temu doczekał się już czwartej generacji. Do lutego tego roku marka sprzedała na całym świecie ponad trzynaście milionów zelektryfikowanych samochodów, aut o napędzie hybrydowym lub elektrycznym. Tych drugich będzie lawinowo przybywać: firma zapowiada, że do końca pierwszej połowy przyszłej dekady wypuści na rynek dziesięć nowych modeli z bateriami na pokładzie (BEV - battery electric vehicles).

Toyota Rhombus

Dziś w ofercie Toyoty na rynek polski i różne rynki europejskie można znaleźć hybrydowe modele - HEV (hybrid electric vehicle) i PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) - Yaris, Auris, C-HR, Corolla, Camry, RAV4 oraz oczywiście Prius. Plus elektryczny Mirai z wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV - fuel cell electric vehicles). Na wystawie w Szanghaju oprócz konceptu Rhombus pokazano również elektryczną wersję modelu C-HR typu BEV. Na potrzeby poruszania się wyłącznie po zatłoczonych miastach odpowiadają z kolei miniaturowe, jednoosobowe pojazdy Toyoty o napędzie elektrycznym, jak i-Road oraz Coms, które mają zasięg około 50 kilometrów i ograniczone są do 45 km/h.

Skomentuj na forumUdostępnij