Aktualności
26.04.2019

Karma Pininfarina GT Włoski styl

Przedsiębiorstwo Karma Automotive w ostatnich miesiącach pracowało nie tylko nad modernizacją limuzyny Revero, która wyrosła bezpośrednio po przejęciu projektu Fiskera, ale również nad wizjami swojej najbliższej przyszłości. Jedną z nich, klasycznego grand tourera z jedną parą drzwi, przygotowano we współpracy z włoskim studiem Pininfarina.

Kalifornijskie Karma Automotive funkcjonuje oficjalnie od 2014 roku, należy do chińskiego Wanxiang Group i wywodzi się bezpośrednio z kalifornijskiego Fisker Automotive, które zbankrutowało pięć lat temu. Azjatyckie "plecy" ma dzisiaj również działająca od 1930 roku Pininfarina, którą pod koniec 2015 roku przejął koncern Mahindra z Indii. Karma Automotive wyznaczyła rok 2019 na nowy początek: na salonie samochodowym w Szanghaju pokazała zmodernizowaną, elektryczną limuzynę Revero GT z 3-cylindrowym silnikiem spalinowym BMW służącym ładowaniu baterii, oraz dwa koncepty. Jednym z nich jest GT firmowane przez Pininfarinę.

Karma Pininfarina GT

Karma i Pininfarina nawiązały współpracę latem ubiegłego roku przy okazji prac nad aktualizacją czterodrzwiowego modelu Revero GT. Kolejnym krokiem na drodze współpracy było przygotowanie konceptu dwudrzwiowego gran turismo, czteroosobowego coupe z zupełnie nową karoserią bazującego na aluminiowym podwoziu Revero. Maszyna skrywa na tylnej osi dwa silniki elektryczne o łącznej mocy przeszło 540 koni mechanicznych, które podpięte są pod paczkę litowo-jonowych baterii o pojemności 28 kilowatogodzin. Same baterie pozwalają na pokonanie około 130 kilometrów, a dzięki silnikowi benzynowemu od BMW zasięg może zwiększyć się do około 580 kilometrów.

Karma Pininfarina GT

Planów na produkcję dwudrzwiowego GT z karoserią od Pininfariny na razie nie ma, a jedynym modelem w ofercie Karmy jest Revero GT, które jako Fisker Karma narodziło się ponad dziesięć lat temu. Na razie maszynę można nabyć oficjalnie tylko w USA, Kanadzie, Szwajcarii oraz Niemczech, ale debiut marki w Chinach wskazuje jasny kierunek ekspansji marki na kolejne rynki. Dokładna cena Revero GT nie jest znana (poprzednie Revero startowało od 102 tysięcy dolarów). Czy firmie uda się to, co nie udało się Fiskerowi? Czas pokaże...

Skomentuj na forumUdostępnij