Aktualności
10.05.2019

BMW M8 Precyzyjne dostrojenie

Coraz większymi krokami zbliża się premiera pierwszego, produkowanego seryjnie modelu o oznaczeniu M8 ze stajni BMW. Niemiecka marka przedstawiła aktualną serię 8 prawie rok temu, a z początkiem sezonu 2018 wysłała na tory wyścigową wersję M8. Odmiana drogowa, o której wiemy coraz więcej, pojawi się zarówno jako coupe, jak i kabriolet.

BMW o pracach nad zupełnie nowym M8 poinformowało oficjalnie jeszcze dwa lata temu, zdradzając między innymi to, że maszyna będzie dysponować mocą co najmniej 600 koni mechanicznych. Od tamtej pory z pola widzenia nie znikają zamaskowane prototypy, a marka regularnie ujawnia nowe informacje na temat modelu. Tym razem BMW zapowiedziało nowe systemy kontroli podwozia i układu napędowego oraz nowe, cyfrowe wyświetlacze. Najważniejsze hasła to: funkcja M Mode, funkcja Setup oraz sterowany elektronicznie układ hamulcowy z opcjonalnymi tarczami ze spieków węglowo-ceramicznych.

BMW M8

Z pomocą przycisku M Mode kierowca M8 będzie mógł ustawić samochód w jednym ze zdefiniowanych przez fabrykę trybów jazdy: Road, Sport lub Track (ten ostatni tylko w autach w mocniejszej specyfikacji Competition). Z pomocą funkcji Setup będziemy mogli dyrygować poszczególnymi możliwościami maszyny indywidualnie. Mamy tu: silnik (Efficient, Sport lub Sport Plus, funkcja Auto Start Stop), adaptacyjne zawieszenie (Comfort, Sport, Sport Plus), układ kierowniczy (Comfort, Sport), układ hamulcowy (Comfort, Sport), system kontroli stabilności DSC (tryby M Dynamic Mode, opcja wyłączenia Off), układ przeniesienia napędu na obie osie M xDrive (4WD, 4WD Sport lub tylko na tył 2WD przy wyłączonym DSC), wydech, 8-stopniowy automat Steptronic oraz wyświetlacze, w tym wyświetlacz przezierny.

BMW M8

W modelu M8 po raz pierwszy pojawi się nowy układ hamulcowy ze zintegrowanym modułem elektronicznym, sterującym siłą hamowania i czuciem na pedale hamulca w zależności od wybranego trybu pracy i warunków panujących na drodze oraz temperatury układu. Moduł pozwoli na optymalne działanie układu, pomyślane o codziennej jeździe lub ostrzejszych reakcjach, pomyślanych o dynamicznej jeździe. Układ taki ma być o jakieś dwa kilogramy lżejszy od stosowanego wcześniej rozwiązania. Kiedy dokładnie zobaczymy M8 w całej okazałości poznamy pełną specyfikację modelu? Tego BMW jeszcze nie zdradza. W tym roku w rodzinie serii 8 zadebiutuje również 4-drzwiowa limuzyna Gran Coupe, którą mamy zobaczyć już w czerwcu.

Skomentuj na forumUdostępnij