Aktualności
13.09.2019

Audi RS7 Sportback Duże rośnie

Audi idzie za ciosem i po niedawnej premierze zupełnie nowego kombi RS6 Avant prezentuje limuzynę RS7 Sportback. To jedne z najmocniejszych modeli marki, jakie kiedykolwiek trafiły do produkcji seryjnej. Oba auta dzielą rozwiązania stylistyczne oraz technologie ze spalinowym silnikiem o mocy 600 koni mechanicznych na czele.

Nowe RS7 Sportback drugiej generacji zostało po raz pierwszy odziane w poszerzoną karoserię, a po zwykłym A7 Sportback odziedziczyło tylko tylną i przednią maskę, dach oraz przednie drzwi. Ponad pięciometrowa maszyna, którą poszerzono do prawie dwóch metrów, została obniżona o 20 milimetrów w porównaniu do A7 Sportback i posadzona na kołach z felgami o średnicy 21 cali. Standardem jest m.in. adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Opcje: zawieszenie Dynamic Ride Control, system tylnych kół skrętnych oraz węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. RS7 po raz pierwszy dostępne będzie z opcją trzech siedzeń w drugim rzędzie.

Audi RS7 Sportback

Sercem auta jest podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów, który znajdziemy również w nowym RS6 Avant. Motor dostarcza okrągłe 600 koni mechanicznych oraz 800 niutonometrów, które dostępne są w zakresie 2,1-4,5 tysięcy obrotów. RS7 to tak zwana miękka hybryda MHEV: wykorzystano tu alternator-rozrusznik o mocy 12 kW, który korzysta z osobnego akumulatora litowo-jonowego. Rozwiązanie takie pozwala między innymi na odzyskiwania energii kinetycznej z hamowania, żeglowanie z wyłączonym silnikiem nawet przez 40 sekund, korzystanie z systemu start&stop przy prędkościach do 22 km/h oraz tryb pracy cylinder od demand (COD), w którym odłączana jest połowa cylindrów. Wszystkie to pozwala na oszczędzenie do 0,8 litra paliwa na sto kilometrów.

Audi RS7 Sportback

Napęd przenoszony jest stale na obie osie poprzez 8-stopniowy automat Tiptronic (w normalnych warunkach 60% momentu obrotowego ląduje na tylnej osi, w skrajnych: do 70% na przód i do 85% na tył). Do wyboru mamy kilka trybów jazdy, w tym RS1 oraz RS2, które pozwalają na ustawienie pracy poszczególnych mechanizmów RS7 Sportback niezależnie od siebie (zawieszenie, silnik, skrzynia biegów, układ kierowniczy, mechanizm różnicowy, wydech i tak dalej). Dzieło oddziału Audi Sport rozpędza się do setki w czasie zaledwie 3,6 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 kilometrów na godzinę (opcjonalne pakiety pozwalają za podniesienie limitu do 280 lub 305 kilometrów na godzinę). Model trafi do sprzedaży na terenie Europy przed końcem tego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij