Aktualności
18.09.2019

Porsche Macan Turbo Topowa pozycja

Kopaktowy SUV ze stajni Porsche, który przeszedł rok temu kurację odmładzającą, przestawił się w ostatnim czasie wszystkim zainteresowanym w nowej, topowej specyfikacji. Mowa o modelu Macan w wydaniu Turbo, które po ostatnich zmianach zyskuje na mocy, ale polega na silniku o znacznie mniejszej pojemności, niż poprzednio.

Nowy Macan Turbo może pochwalić się mocą zwiększoną o dziesięć procent przy silniku zmniejszonym o jedną piątą. Sercem niemieckiej maszyny jest teraz sześciocylindrowy silnik widlasty o pojemności 2,9 litra, który wchodzi w miejsce jednostki legitymującej się pojemnością 3,6 litra. Silnik, który znamy już z modeli Cayenne oraz Panamera, charakteryzuje się dwiema turbosprężarkami umieszczonymi między rzędami cylindrów, mocą 440 koni mechanicznych oraz maksymalnym momentem obrotowym 550 niutonometrów, które dostępne są w zakresie od 1800 do 5600 obrotów na minutę. V6 według pomiarów NEDC potrzebuje średnio niecałe dziesięć litrów paliwa na setka.

Porsche Macan Turbo

Układ przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła tworzą dwusprzęgłowa przekładnia PDK o siedmiu przełożeniach oraz układ Porsche Traction Management. Model Turbo rozpoznamy między innymi po nowym spoilerze na dachu, przednim zderzaku, końcówkach wydechu czy 20-calowych felgach, za którymi kryją się pokryte węglikiem wolframu tarcze hamulcowe PDCB (Porsche Surface Coated Brake: szybsza reakcja, mniejsze zużycie i aż o 90% mniejsze pylenie w porównaniu do zwykłych, stalowych tarcz). Opcje: adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe oraz zaawansowany system wektorowania momentu obrotowego (Porsche Torque Vectoring Plus).

Porsche Macan Turbo

W kabinie znajdziemy między innymi regulowane w 18 kierunkach, sportowe fotele, nagłośnienie Bose Surround Sound o mocy 665 W oraz system Porsche Communication Management z 10,9-calowym ekranem dotykowym. Opcje: asystent poruszania się korkach, który wyręczy nas przy manewrowaniu oraz ruszaniu i hamowaniu przy prędkościach do 60 km/h. Blisko dwutonowy Macan Turbo z opcjonalnym pakietem Sport Chrono będzie rozpędzał się do setki w czasie tylko 4,3 sekundy, a do 200 km/h w 16,9 sekundy. Prędkość maksymalna: 270 km/h. Model można już zamawiać. Cennik na terenie Niemiec zaczyna się od prawie 92 tysięcy euro, w tym VAT i lokalne opłaty (aktualnie to prawie 400 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij