Bugatti ID 90

Zanim świat ujrzał wspaniały koncept BMW Nazca C2, wyróżniający się szklaną kopułą pokrywającą cały kokpit, wypuszczony na wolność przez włoskie studio ItalDesign, to samo studio pokazało prototyp nowego modelu marki Bugatti, w którym problem oszklenia rozwiązano w taki sam sposób. Supersportowe coupe mające swoją premierę na salonie samochodowym w Turynie w 1990 roku nazwano adekwatnie do rocznika - ID 90.

Do napędu dwuosobowego auta posłużyła centralnie umieszczona i napędzająca wszystkie koła jednostka V12 o nieznanej mocy. Uzbrojono ją aż w cztery turbosprężarki i chłodzono cieczą. Prękość maksymalna miała sięgać 280 km/h.

Projekt Giugiaro nie przypadł jednak do gustu ówczesnemu szefowi Bugatti, który wybrał propozycję Marcella Gandini'ego. Tym sposobem w połowie 1991 roku zrodził się niezapomniany Bugatti EB 110 a o odrzuconym ID 90 wie dziś mało kto.

Tekst: Przemysław Rosołowski.
Ostatnia aktualizacja: 16.05.2007

Dane techniczne i osiągi
Rocznik1990
TypPrototyp
SILNIK i NAPĘD
Silnik spalinowyV12 Quad turbo
Położenie
Pojemność3498 cm³
Mocbrak danych
Moment obrotowybrak danych
Napęd4WD
Skrzynia biegówCentralne, wzdł
WYMIARY
Masabrak danych
Długość4100 mm
Szerokość1840 mm
Wysokość1090 mm
Rozstaw osi2550 mm
Rozstaw kół przód/tył1550/1550 mm
OSIĄGI
0-100 km/hbrak danych
Prędkość maksymalna280 km/h
Zobacz inne prezentacje