Porsche Sebring Spyder - Patrząc wstecz

Kolejnym Porsche z najwyższej półki będzie hybrydowy 918 Spyder, na którego barkach spocznie spuścizna po Carrerze GT, a także unikatowych 911 GT1 i klasycznym już 959. Pojawienie się hybrydy w tym segmencie daje znać, iż nie daleko już do elektrycznego Porsche.

Wizję jakiego właśnie, otwartego modelu marki, w swojej pracy dyplomowej prezentuje Marcus Classen, absolwent Uniwersytetu Nortumbrii w specjalizacji wzornictwa przemysłowego. Projekt Brytyjczyka czerpie pełnymi garściami z klasycznych modeli marki, nosząc imię obchodzącego w tym roku swoje 60-lecie toru Sebring na Florydzie.

Pętla Sebring International Raceway, licząca sobie w obecnej konfiguracji 5,96 kilometrów długości, znana jest przede wszystkim z 12-godzinnego wyścigu wytrzymałościowego. Porsche zwyciężyło tu po raz pierwszy w 1960 roku modelem 718 RS, a po raz ostatni w roku 2008 współczesnym RS Spyder. Niemiecka marka zgromadziła łącznie aż 18 zwycięstw, z czego w latach 1976-1988 aż 13 pod rząd.

Projekt Classena, dźwigający tak wielki dorobek, mieściłby dwie osoby, które przed wiatrem osłaniałyby jedynie symboliczne owiewki. Auto miałoby być napędzane jedynie silnikami elektrycznymi.

05.09.2010, źródło/zdjęcia: carbodydesign.com

Zobacz wcześniejsze wiadomości