Gruntownie odnowione Porsche 911 Turbo zbliża się coraz większymi krokami, ale nie oznacza to wcale, że aktualna generacja jest już traktowana przez tunerów na zasadach taryfy ulgowej. Jest wręcz przeciwnie, a jednym z najlepszych przykładów będzie tu pakiet oferowany przez zakład SKN.
Tuner podchodzi do zadania kompleksowo i oferuje między innymi nowe felgi (19 lub 20 cali, OZ lub BBS), podzespoły zawieszenia, zestaw ceramicznych tarcz hamulcowych oraz kompletny serwis silnika: zmienioną geometrię turbin, przeprogramowane ECU oraz nowy układ wydechowy.
Pierwszy stopień modyfikacji silnika (jedynie nowe mapowanie ECU) podnosi jego moc z 480 do 520 KM, a moment z 620 do 715 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h spada z 3,7 sekund do 3,4 (w przypadku skrzyni Tiptronic S, w porównaniu do której manualna SG oferuje osiągi średnio o 0,2-0,3 sekundy gorsze). Ze sprintu do 200 km/h urywamy aż sekundę. Faza druga (ECU + wydech) to już 540 KM, 740 Nm, tylko 3,2 sekundy do setki i 10,7 sekund do 200 km/h. Prędkość maksymalna sięga 318 km/h.
Ostatnia faza to przeprogramowane ECU oraz jeszcze bardziej wyczynowy wydech z końcówkami 3 w 1. Moc silnika wzrasta aż do 575 KM, a moment do 760 Nm. Sprint do setki zajmuje jedynie 3,1 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 320 km/h.
Ceny pakietów, które reprezentuje powyższa tabela (przy przyspieszeniach pierwsza wartość to przekładnia SG, a druga Tiptronic S) zaczynają się od 2,99 tysięcy euro, a kolejne stadium rozwoju silnika do kolejny tysiąc. Za felgi (nawet do 5,99k euro), nowe zawieszenie (od 2,59k euro) i hamulce (do 5,39k euro) płacimy oddzielnie.
18.10.2008, źródło/zdjęcia: motorauthority.com, skn-tuning.de
Zobacz wcześniejsze wiadomości