HK H600 Pininfarina - Strefa międzynarodowa

Pininfarina kilkanaście miesięcy temu utraciła swoją niezależność, a jeszcze wcześniej przestała odgrywać kluczową rolę w projektowaniu nowych modeli Ferrari, które od kilku lat marka rysuje u siebie. Współczesna historia włoskiego studia wiedzie w wielu różnych kierunkach. Jednym z nich jest projekt luksusowej limuzyny dla chińskiego Hybrid Kinetic Group.

HK z kwaterą główną w Hong Kongu interesuje się przede wszystkim pojazdami z nowymi źródłami zasilania i sterowania ze szczególnym wskazaniem na silniki elektryczne, baterie i oprogramowanie. W spółce z Pininfariną przygotowano odpowiadający tym zainteresowaniom koncept luksusowej limuzyny H600, który pokazano w tym tygodniu na międzynarodowym salonie samochodowym w Genewie. Wystara otwarta jest dla zwiedzających do dziewiętnastego marca. H600 to część większego przedsięwzięcia, zakontraktowanego na 46 miesięcy partnerstwa, w ramach którego Pininfarina wspomoże HK w przygotowaniu samochodów seryjnych.

Koncept H600 mierzy około 5,2 metra długości, mieści pięć osób oraz jakieś 500 litrów bagażu. Ważący na sucho 1870 kilogramów pojazd zbudowano na aluminiowym szkielecie. Samochód wprawiają w ruch silniki elektryczne, a system odzyskiwania energii oraz dodatkowy silnik, mikro turbina służą ładowaniu baterii w trakcie jazdy i zwiększenia zasięgu do ponad tysiąca kilometrów. Cały układ napędowy dostarcza maksymalnie przeszło 815 koni mechanicznych, które przekazywane są na wszystkie cztery koła z funkcją inteligentnego rozdziału momentu obrotowego w zależności od potrzeby.

Cały projekt adresowany jest do ludzi sukcesu, którzy cenią sobie podróżowanie w ciszy, luksusie oraz w otoczeniu detali z drogich materiałów i najnowszych technologii. I lubią zaoszczędzić na czasie: limuzyna ma rozpędzać się do prędkości stu kilometrów na godzinę w czasie zaledwie 2,9 sekund. Samochód wyposażono między innymi w cyfrowe wyświetlacze o dużej przekątnej z obsługą gestami, detale z drewna, aluminium i miedzi. Przyszłe, seryjne modele HK, wywodzące się z konceptu H600 będą kierowane w pierwszej kolejności do klientów z Chin. Ale nie tylko: Hybrid Kinetic Group ma swoje oddziały również we Włoszech i USA, z których może razić również inne rynki.

11.03.2017, źródło/zdjęcia: Pininfarina, hkmotors.com

Zobacz wcześniejsze wiadomości