Toyota Copen GR Sport - Bojowe zadanie

Ścieżki, którymi podążają samochody przeznaczone wyłącznie na rynek japoński od dziesięcioleci pozostają niezbadane. Oznacza to, że regularnie do Europy docierają wieści o samochodach nietypowych, zaskakujących i niezrozumiałych, które nie miałyby tu teoretycznie większej racji bytu. W tej opis wpisuje się najnowsze dzieło oddziału Toyota Gazoo Racing.

Placówka, która podpisuje się pod sukcesami japońskiej marki w długodystansowych, wyścigowych mistrzostwach świata, rajdowych mistrzostwach świata czy pod najnowszą, drogową Suprą i jej odmianami torowymi, poszła tym razem w zupełnie innym kierunku. Najnowszym pojazdem noszącym znaczek GR jest... miniaturowy roadster z twardym, składanym dachem Copen GR Sport, który ma niecałe 3,4 metra długości (mniej, niż w przypadku Toyoty Aygo). Nazwa Copen nie bez powodu brzmi znajomo. Autko zbudowano na bazie seryjnie produkowanego modelu Daihatsu (od 1967 roku firma wchodzi w skład koncernu Toyoty), którego pierwsza generacja pojawiła się kilkanaście lat temu.

Dzięki wysiłkom specjalistów Toyota Gazoo Racing w dwuosobowym Copenie pojawiły się dodatkowe wzmocnienia i usztywnienia podwozia (które przy okazji obniżają środek ciężkości), zmodyfikowane wspomaganie kierownicy, sportowe zawieszenie, nowa osłona chłodnicy i zderzaki, mały dyfuzor, aluminiowe felgi BBS, fotele Recaro, skórzana kierownica Momo, nowa deska rozdzielcza oraz bogatsze wykończenie nadwozia i wnętrza, wliczając dodatkowe logotypy. Za dopłatą możliwa jest instalacja aerodynamicznego body kitu, obejmującego między innymi dodatkowe ospoilerowanie oraz nakładki na progi.

Copen GR Sport skrywa pod maską trzycylindrowy silnik serii KF o pojemności 658 centymetrów sześciennych, który dostarcza 64 koni mechanicznych. Napęd przenoszony jest na przednią oś za pomocą mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu oraz ręcznej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach. Tańsza opcja: bezstopniowa przekładnia z łopatkami przy kierownicy i systemem Super Active Shift, symulującym przekładnię 7-biegową. Auto w wersji z ręczną skrzynią wyceniono w Japonii na 2,44 miliony jenów, a z przekładnią CVT na 2,38 miliony jenów (aktualnie to równowartość około 84-87 tysięcy złotych).

15.10.2019, źródło/zdjęcia: Toyota

Zobacz wcześniejsze wiadomości