Ferrari 488 GT Modificata - Co by tu zmajstrować

Wśród klientów Ferrari nigdy nie brakowało osób zafascynowanych sportami samochodowymi do tego stopnia, że gotowe były wydać niewyobrażalne sumy na wycofane z użytku bolidy Formuły 1 włoskiej marki czy ścigacze z programu XX. Dla zainteresowanych regularną rywalizacją również nie brakowało atrakcji. Oto najnowsza z nich: nowe 488 GT Modificata.

Drapieżne 488 GT Modificata to maszyna wywodząca się wprost z 488 GTE, znanego z długodystansowych mistrzostw świata World Endurance Championship oraz 488 GT3, które startuje na całym świecie między innymi w pucharach GT World Challenge. Ze względu na przepisy panujące w każdej serii wyścigowej w obu tych przypadkach mamy do czynienia z samochodami o mocy... znacznie niższej w porównaniu do seryjnego 488 GTB, które debiutowało w 2015 roku z dobytkiem 670 koni mechanicznych (trzy lata młodsze coupe 488 Pista wspięło się aż na 720 KM). W przypadku 488 GT Modificata takich "problemów" nie ma: samochód nie jest ograniczany przez przepisy jakiejkolwiek serii wyścigowej, w której miałby rywalizować z autami innych marek, ponieważ do takowych nie jest przeznaczony.

Najnowsze, torowe Ferrari zostało przygotowane specjalnie z myślą o markowym imprezach pod szyldem Ferrari Club Competizioni GT. W ramach prac nad samochodem odwiedzono między innymi słynne Nordschleife, które pomogło w przygotowaniu pakietu aerodynamicznego pomyślanego o mniej doświadczonych kierowcach. Środek docisku aerodynamicznego przesunięto ku przodowi maszyny, zwiększając docisk przedniej osi bez kosztu w postaci zwiększonych oporów powietrza i poprawiając czułość na zmiany ustawienia tylnego skrzydła. Przy prędkości 230 km/h docisk aerodynamiczny przekracza 1000 kilogramów. Zawieszenie auta oparto na modelu 488 GTE, korzystając m.in. z elementów układu hamulcowego od Brembo oraz systemu ABS prosto z wyścigowego 488 GT3 Evo, które wjechało na tory w sezonie 2020. Seryjnie montowany jest m.in. sprzęt pomiarowy Boscha i V-Box... oraz fotel dla pasażera.

Umieszczone centralnie, podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności 3,9 litra rozwija na pokładzie 488 GT Modificata około 700 koni mechanicznych. Samochód będzie dostępny z wyborem różnych przełożeń skrzyni biegów oraz szerokimi możliwościami indywidualizacji wykończenia karoserii oraz kabiny. Produkcja 488 GT Modificata będzie limitowana, a początkowo model dostępny będzie tylko klientom, którzy w ostatnich latach brali czynny udział w zawodach z serii Competizioni GT, pozwalającej na wykazanie się za kierownicą wszystkiego od F40 Competizione po 488 GTE. Na sezon 2021 w ramach fabrycznej serii zaplanowano pięć spotkań na torach Virginia International Raceway, Monza, Watkins Glen, Suzuka i Nürburgring oraz uroczyste zakończenie sezonu na Finali Mondiali, którego lokalizacja nie jest jeszcze znana.

25.11.2020, źródło/zdjęcia: Ferrari

Zobacz wcześniejsze wiadomości