Hyundai Pony Heritage Series - Sztuka pikselowa

Model Pony pierwszej generacji, kanciasty kompakt z napędem tylnej osi ze stajni Hyundai'a, produkowany od roku 1975, przeszedł w ostatnich miesiącach zaskakującą transformację. Oto Pony Heritage Series, unikatowy projekt mający na celu przeniesienie liczącego prawie pół wieku projektu do czasów współczesnych.

Oryginalny Pony był pierwszym samochodem koreańskiej marki i w kraju, który trafił do masowej produkcji i na eksport na rynki całego świata (Hyundai Motor Company działa od 1967 roku). Karoserię dla pierwszej generacji zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro z włoskiego ItalDesign, a za warstwę technologiczną odpowiadali specjaliści mający za sobą doświadczenie między innymi w British Leyland i Mitsubishi. Pony występował jako coupe, hatchback, sedan i kombi, a do jego napędu zaprzęgnięto jednostki Mitsubishi. Model na przestrzeni dwóch generacji produkowano do roku 1990 (równolegle i później w Europie znany był również inny Pony z napędem przedniej osi, ale był to zupełnie inny model). Wyjątkowy Pony Heritage Series został przygotowany na bazie coupe.

Koncepcyjny Pony Heritage Series został przygotowany jako część wystawy "Reflections in Motion" w nowo otwartym Hyundai Motorstudio Busan w Korei Południowej. Auto łączy w sobie przyszłość z przeszłością marki: kanciaste nadwozie w matowym odcieniu srebra skrywa nowoczesne oświetlenie w technologii LED, nawiązujące do zeszłorocznego konceptu 45 i seryjnego, elektrycznego modelu Ioniq 5, boczne lusterka zastąpiły kamery umieszczone na szczycie przednich nadkoli, a kabinę wypełniły luksusowe materiały, dotykowe wyświetlacze oraz... duże lampy elektronowe w miejscu deski rozdzielczej, które wskazują prędkość poruszania się i poziom naładowania baterii.

Zamiast zbiornika paliwa oraz silnika spalinowego mamy mieć do czynienia z silnikiem elektrycznym i bateriami, ale Hyundai nie chwali się detalami technicznymi, o ile tylko Pony Heritage Series jest w pełni sprawnym samochodem, a nie tylko dziełem sztuki. W bagażniku auta schowano miniaturową, składaną hulajnogę Last Mile Mobility o elektrycznym napędzie, która pozwala na przejechanie do 20 kilometrów z prędkością do 20 kilometrów na godzinę. Samochód na wystawie w Hyundai Motorstudio Busan będzie można obok innych atrakcji oglądać do dwudziestego siódmego czerwca. To pojedynczy projekt: nie ma planów na to, aby coś podobnego mogło trafić od klientów marki.

17.04.2021, źródło/zdjęcia: Hyundai

Zobacz wcześniejsze wiadomości