Ginetta G56 GT4 Evo - Rygory rywalizacji

Ginetta, która jest obecna w grupie ścigaczy GT4 pod skrzydłami SRO właściwie od jej początków, przygotowała zmodernizowane coupe typu G56. W przyszłym roku będzie można zobaczyć je w wyścigach na całym świecie, w tym prawdopodobnie w planowanym od dawna wyścigu długodystansowym wyłącznie dla samochodów GT4.

Brytyjska Ginetta fukcjonuje już od przeszło sześćdziesięciu lat i od samego początku działalności skupia się na samochodach sportowych i wyścigowych. W grupie GT4 pod rządami SRO Motorsports Group pojawiła się kilkanaście lat temu z modelem G50, kóry korzystał z widlastej szóstki Forda. Niedługo później wylansowano nowy model, coupe G55. Jakieś dwa lata temu jego miejsce zajął model G56, w którym miejsce silnika V6 zajęła jednostka V8 i który doczekał się kilku wersji wyścigowych, w tym wersji homologowanej w kategorii GT4, oczywiście. Już teraz z myślą o sezonie 2024 zadebiutowało udoskonalone pod każdym względem coupe G56 GT4 Evo.

Model Evo poznamy po nowej, wentylowanej pokrywie komory silnika i zmienionym skrzydle z tyłu. Twórcy auta poprawili klimatyzację kabiny, układ chłodzenia silnika, zredukowali zużycie ogumienia i zwiększyli prędkość auta na odcinkach prostych (prędkość maksymalna sięga teraz 266 kilometrów na godzinę). Z wieloma poprawkami wiążą się rozszerzone możliwości regulacji elementów zawieszenia, powiększone felgi i ogumienie, zwiększony prześwit i obniżony środek ciężkości. Samochód w dalszym ciągu napędzany jest wolnossącym V8 o pojemności 6,2 litra, z którego płynie do 507 KM (zależnie od Balance Of Performance). Samochód przytył i waży teraz około 1400 kilogramów (zależnie od BoP).

Ginetta zamierza przygotować na sezon 2024 tylko dwadzieścia egzemplarzy modelu G56 GT4 Evo, z czego połowa została już zarezerwowana przez aktualnych klientów marki. Obecnie pakiet Evo jest jeszcze testowany. Samochody typu GT4 można oglądać między innymi w pucharach European GT4 Series, British GT Championship, GT4 America, GT4 Asia i Nürburgring Endurance Series. Na zakończenie sezonu 2023 planowany był pierwszy, długodystansowy wyścig samochodów GT4, 6-godzinny wyścig na torze Vallelunga we Włoszech (jako "6h Rzymu", nie liczące się do klasyfikacji generalnej European GT4 Series), ale jego organizacja została przełożona na bliżej nieokreśloną przyszłość.

21.11.2023, źródło/zdjęcia: Ginetta, SRO Motorsport Group

Zobacz wcześniejsze wiadomości