Miłośnicy surowych, brytyjskich maszyn do ścigania będą mieli wkrótce kolejny, bardzo mocny powód do świętowania. Jeszcze przed pierwszym śniegiem ruszy produkcja zupełnie nowego, oczekiwanego od dawna modelu Noble Automotive - supercoupe M600.
Będzie to pierwsze, produkowane seryjnie dzieło firmy od czasu M400 z 2004 roku i opuszczeniu jej przez założyciela, Lee Noble'a w 2008 roku, wraz z którym upadły projekty M14 i M15.
M600 będzie pierwszym modelem marki zasilanym silnikiem V8. Jednostkę o pojemności 4,4 litra spłodzoną w zakładach Volvo wyposażono między innymi w dwie sprężarki Garretta i ECU produkcji Motec, co dało piorunujące efekty. W formie prototypowej moc silnika przekraczała 750 KM. Do sprzedaży trafi auto z możliwością zmiany ustawień ECU z poziomu fotela kierowcy i regulacji wydzielanej mocy w trzech poziomach: 450, 550 oraz 650 KM. Moment obrotowy dochodzi do 840 Nm. ABS? Brak. ESP? Nie ma. Jest tylko kontrola trakcji, którą można w każdej chwili dezaktywować.
Dzięki stalowej, rurowej ramie i nadwoziu z włókien węglowych masa M600 nie ma przekraczać 1275 kilogramów. W najmocniejszym wariancie oznacza to aż 510 KM przypadające na tonę, co znajduje doskonałe odzwierciedlenie w osiągach samochodu: 3 sekundy do setki, tylko 6,5 sekundy do 160 km/h i prędkość maksymalna 362 km/h.
Finalne M600 pokazano dziś na Goodwood Revival, produkcja auta ruszy jesienią w nowym zakładzie w Leicestershire, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów już w listopadzie. Szacowana przez producenta cena modelu to około 200 tysięcy funtów, dzisiejsza równowartość 970 tysięcy PLN.
19.08.2009, źródło/zdjęcia: noblecars.com, autocar.co.uk
Zobacz wcześniejsze wiadomości