Aston Martin DBX707 - Siedziba władzy

W świecie największych, najbardziej luksusowych i najmocniejszych SUV'ów nie ma miejsca dla słabeuszy. W przypadku Aston Martina oznacza to, że z oferty znika DBX, który w podstawowej wersji oferował skromne 550 koni mechanicznych. W produkcji pozostaje tylko DBX707, który po modernizacji odpowiada na najbardziej naglące potrzeby klientów.

Aston Martin dołączył do producentów super SUV'ów w ostatnich miesiącach 2019 roku. Brytyjska marka wystawiła wtedy do walki z modelami Porsche, Lamborghini czy Bentley'a pierwszy model z serii DBX, który został opracowany na zupełnie nowej, autorskiej platformie z aluminium. Samochód na mocy współpracy z Mercedes-Benzem otrzymał podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów od AMG. Na początku 2022 roku ofertę wzmocnił, dosłownie i w przenośni, DBX707, w którym parametry widlastej ósemki podniesiono z 550 aż do 707 koni mechanicznych i z 700 aż do 900 niutonometrów. Preferencje klientów i rynek w minionych latach zweryfikowały ofertę Aston Martina: zdecydowaną większość interesują tylko pełne możliwości i od tego kwartału jedyną opcją na SUV'a z Gaydon będzie DBX707.

Postawienie DBX707 w głównej roli wiąże się z oczekiwaną od dawna modernizacją modelu. Aston Martin przygotował zupełnie nowy system multimedialny z wyświetlaczem kierowcy powiększonym do 12,3 cala i dotykowym wyświetlaczem na konsoli środkowej o przekątnej 10,25 cala, nowe boczki drzwi, nowe kombinacje kolorów i materiałów wykończenia wnętrza, nowe nagłośnienie z czternastoma głośnikami o mocy 800 W w standardzie (w opcji system marki Bowers & Wilkins o mocy 1600 W), nowe kolory karoserii, nowe felgi w rozmiarze do 23 cali, nowe klamki, lusterka boczne, nowe możliwości rozbudowy systemów wspomagających kierowcę oraz zaktualizowane oprogramowanie, sterujące pracą układu napędowego czy podwozia. Standardem jest adaptacyjne zawieszenie oraz węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, które na przedniej osi mają aż 420 milimetrów średnicy.

Napęd w DBX707 przenoszony jest na wszystkie cztery koła za pomocą 9-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów, a w zależności od wybranego trybu jazdy możliwe jest przekazanie 100% momentu obrotowego wyłącznie na tylne koła. Brytyjska maszyna ma rozpędzać się od zera do setki w 3,3 sekundy, a od zera do 160 km/h w 7,4 sekundy. Jej prędkość maksymalna sięga prawie 311 kilometrów na godzinę. Opcje: wentylowane fotele Sport Plus, uszyty na miarę zestaw bagażowy, firmowy zestaw do gry w golfa, bagażnik przystosowany do przewodu psów i wiele innych. Pierwsze egzemplarze odnowionego DBX707 mają trafić do właścicieli w bieżącym kwartale. Od roku 2021 mocarny SUV odpowiada za około połowę sprzedaży wszystkich modeli Aston Martina (ponad trzy tysiące sztuk, ponad 3,2 tysiące sztuk w roku 2022 i niespełna trzy tysiące sztuk w ubiegłym roku).

27.04.2024, źródło/zdjęcia: Aston Martin

Zobacz wcześniejsze wiadomości