Lotus Exige V6 CupR - Dziko żyjący

Oferta drogowych modeli Lotusa wydaje się chwilowo nasycona, wyłączając wyczekiwanie na wejście do produkcji zupełnie nowego Esprita, ale aut wyścigowych najwyraźniej nigdy nie jest dość. Najnowsze z nich to udoskonalona ewolucja pucharowego Exige z doładowaną, widlastą szóstką na pokładzie.

Nowy Exige V6 CupR, bo o tym aucie mowa, obok poprawek aerodynamicznych i usprawnionej pracy podwozia będzie mógł pochwalić się żwawszym układem napędowym. Jego centralnym punktem, dosłownie i w przenośni, jest 3,5-litrowy silnik V6 ze sprężarką Harrop, który poprzez ręczną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach napędza tylne koła. Nowością jest opcjonalna przekładnia sekwencyjna z łopatkami przy kierownicy.

Jednostka napędowa rozwija teraz 366 KM przy 7,2 tysiącach obrotów na minutę oraz 413 Nm przy 5 tysiącach obrotów. To o 15 KM i 13 Nm więcej, niż w zeszłorocznym Exige V6 Cup. CupR jest dodatkowo o około 40 kilogramów lżejszy - samochód waży tylko 1040 kg i na każdy KM przypada tylko 2,84 kg. Auto rozwija 100 km/h w jakieś 3,8 sekundy, po około 7,9 sekundach przekracza prędkość 160 km/h i rozpędza się do 274 km/h - to tylko orientacyjne osiągi, przy modelu Cup deklarowano identyczne.

Lotus Exige V6 CupR zadebiutuje już w ten weekend na wystawie Autosport International w Birmingham. Podczas imprezy będzie można zobaczyć także Exige V6 Cup, Evorę GT4, która wystartuje w nowej serii GT4 European Trophy oraz Evorę GTC, startującą w brytyjskich mistrzostwach GT (MSA British Endurance Championship), które w ubiegłym roku wygrał 3-osobowy zespół jadący właśnie samochodem Lotusa.

11.01.2013, źródło/zdjęcia: Lotus

Zobacz wcześniejsze wiadomości