Porsche Panamera Turbo Executive - Władza sprawcza

Czy Panamera Turbo oznaczała dla kogoś zbędną demonstrację mocy i, jakkolwiek nieprawdopodobnie to brzmi, unikał jak ognia okazji jej poprowadzenia? Jeśli tak, to być może zmieni wkrótce zdanie i zechce usadowić się wygodnie w fotelu pasażera w drugim rzędzie. Na jakiej podstawie? Panamery Turbo Executive!

Nowe Turbo znajdziemy wśród dziesięciu wersji odświeżonej Panamery, które zaplanowano na ten rok. Z zewnątrz auto zmieniło się przede wszystkim w rejonie tylnej klapy, a w ofercie pojawiło się między innymi nowe, podwójnie doładowane V6 o mocy 420 KM i hybryda typu plug-in, spalająca średnio tylko 3,1 litry benzyny na 100 kilometrów. Turbo i Turbo Executive zajmują na razie szczyt.

Doładowana Panamera oznaczać będzie w nadchodzących miesiącach wejście w posiadanie samochodu z 4,8-litrowym silnikiem V8 pod maską o mocy 520 koni mechanicznych i momencie obrotowym 700 niutonometrów, który z pakietem Sport Chrono zostanie podniesiony do 770 Nm. W najlepszym przypadku ważący 1970 kilogramów pojazd będzie rozpędzał się do 100 km/h w czasie 3,9 sekund i rozwijał prędkość 305 km/h.

Panamera Turbo Executive to zupełna nowość w ofercie. Samochód mierzy prawie 5,17 metrów długości i ma zwiększony o 150 milimetrów rozstaw osi, dzięki czemu przybyło w nim miejsca dla pasażerów z tyłu. Dodatkowy atut wersji Executive to nowe, pneumatyczne zawieszenie. Maszyna jest o 100 kilogramów cięższa od zwykłego Turbo, w trybie Overboost dysponuje momentem 770 Nm i do 100 km/h rozpędza się w czasie 4,2 sekund. Prędkość maksymalna bez zmian.

Obie Panamery Turbo korzystają z 7-stopniowej przekładni Porsche Doppelkupplung, napędu na wszystkie cztery koła i 100-litrowego zbiornika paliwa. Średnie spalanie w obu przypadkach przekracza 10 litrów na 100 kilometrów, a w ruchu miejskim sięga prawie 15 litrów. W sprzedaży auta pojawią się już latem, a swoją światową premierę będą miały 21 kwietnia na salonie samochodowym w Szanghaju w Chinach.

Na terenie Niemiec, wliczając tamtejszy podatek VAT, Panamera Turbo będzie kosztować prawie 146, a Panamera Turbo Executive prawie 164,3 tysiące euro. Obecnie to odpowiednio około 612 i 684 tysiące złotych. W przyszłym roku oba modele na szczycie oferty Porsche zastąpi nowa ewolucja Turbo S i pierwsze wcielenie przedłużonego Turbo S Executive. Obecnie stara "eska" dysponuje mocą 550 koni mechanicznych.

04.04.2013, źródło/zdjęcia: Porsche

Zobacz wcześniejsze wiadomości