Porsche 911 Targa - Srebrny pas

Liczba dostępnych obecnie, drogowych wariacji modelu 911 powiększy się wkótce z czternastu do szestansu. Gama, która zaczyna się od 350-konnej Carrery, przebiega przez 520-konne Turbo i kończy się na 475-konnym GT3, zostanie uzupełniona o model Targa, swoiste połączenie klasyki i nowoczesności.

Znakiem rozpoznawczym 911 Targa, oprócz braku dachu, jest oczywiście łyk opasający auto na wysokości słupków B, z którego spływa tylna szyba, pozbawiona słupków C. Tego wszyscy się spodziewali, ale to nie wszystko. Porsche po raz pierwszy zainstalowało na pokładzie składany automatycznie dach, którego pojawienie się i zniknięcie następuje po wciśnięciu przycisku. To wygoda, której nie ofarowały wcześniejsze generacje, rozpowszechniane od roku 1965.

Porsche przewidziało dla modeli 911 Targa wyłącznie napęd na wszystkie cztery koła. Stąd w salonach sprzedaży pojawi się 911 Targa 4 z 3,4-litrowym silnikiem o mocy 350 KM i momencie obrotowym 390 Nm oraz 911 Targa 4S z 3,8-litrowym silnikiem o mocy 400 KM i momencie 440 Nm. Auta będą dostępne z ręczną skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach lub 7-stopniowym mechanizmem PDK.

Bazowe 911 Targa 4 z ręczną skrzynią biegów będzie startować do 100 km/h w czasie 5,2 sekund, rozpędzać się maksymalnie do 282 km/h i spalać średnio 9,5 litrów paliwa na 100 kilometrów. Najmocniejsze 911 Targa 4S z przekładnią PDK i pakietem Sport Chrono na rozwinięcie 100 km/h będzie potrzebowało 4,4 sekund, będzie rozpędzało się maksymalnie do 296 km/h i spalało średnio 9,2 litry paliwa na 100 kilometrów.

Porsche 911 Targa 4 pojawi się w sprzedaży w maju. Na terenie Niemiec nowy model, wliczając podatki, będzie kosztował 109 tysięcy euro za Targę 4 oraz 124 tysiące euro za Targę 4S. Obecnie to odpowiednio 455 i 515 tysięcy złotych. Samochód miał swoją światową premięrę na salonie samochodowym w Detroit, który będzie otwarty dla zwiedzających jeszcze do niedzieli 26 stycznia.

15.01.2014, źródło/zdjęcia: Porsche

Zobacz wcześniejsze wiadomości