Audi Airomorph - Waga powietrza

Długodystansowe, wyścigowe prototypy przeszły w ostatniej dekadzie dużą transformację: od aut wyłącznie z silnikami benzynowymi po regularnie wygrywające modele z jednostkami wysokoprężnymi i hybrydy - z Audi na czele. W alternatywnych źródłach zasilania należy upatrywać również przyszłych rewolucji. Jedną z nich prezentuje wizja Airomorph.

Koncept, który istnieje jedynie na ekranie komputera jest dziełem Erica Kima, absolwenta Art Center College of Design w Pasadenie w stanie Kalifornia. Praca dyplomowa młodego stylisty powstała pod patronatem i we współpracy z centrum projektowym Audi w Ingolstadt. Pieczę nad całością sprawował Kris Vancoppenolle, który regularnie wspiera studentów, podążających nie tylko w kierunku niemieckiej marki.

Audi Airomorph to wizja samochodu wyścigowego klasy Le Mans dość odległej przyszłości, dla którego inspiracją były... wyścigowe katamarany. Idąc tym tropem auto złożono z ciasno owiniętego wokół kabiny kierowcy kadłuba oraz adaptacyjnego podwozia z kołami nowego typu, które połączono z kadłubem za pomocą specjalnych linek. W zamyśle auto ma reagować na zmiany podłoża i przeciążeń nie tylko samym podwoziem, ale także ruchami całej konstrukcji, przeciwdziałającymi niepożądanym wpływom.

Kształty konceptu doskonalono między innymi przy współpracy specjalistów od aerodynamiki, czego efektem są rozbudowane dyfuzory, obły kadłub i typowa dla dzisiejszych prototypów klasy LMP1, pionowa płetwa. Kim przewiduje, że jego samochód, gdyby tylko powstał w rzeczywistości, byłby napędzany silnikiem pracującym dzięki... sprężonemu powietrzu. W przypadku 24-godzinnego wyścigu maszyna wymagałaby uzupełnienia rezerw powietrza co dwie godziny.

03.08.2014, źródło/zdjęcia: carbodydesign.com

Zobacz wcześniejsze wiadomości