Koenigsegg Agera RSR - Nalot na Tokio

Pokazana w ubiegłym roku Agera RS to ostatni, regularny model Koenigsegga ze stale udoskonalanej serii, której produkcja rozpoczęła się jeszcze w 2002 roku. Kolejne sztuki super coupe ze Szwecji najechały w ostatnich tygodniach USA i Europę, a w dniu wczorajszym pojawiły się premierowo w Japonii. Były to egzemplarze w specyfikacji RSR.

Koenigsegg ograniczył produkcję Agery RS do zaledwie 25 egzemplarzy. W puli tej znalazła się amerykańska Agera XS, która zadebiutowała w sierpniu podczas Monterey Car Week, europejska Agera RS Naraya, która stanęła w ubiegłym tygodniu na brytyjskim Salon Prive oraz trzy sztuki Agery RSR, które zbudowano na specjalne zamówienie klientów z Japonii. Christian von Koenigsegg wraz z żoną odsłonili dwa auta w poniedziałek w Tokio w siedzibie Koenigsegg Japan, z której razem z trzecim zostaną wkrótce przekazane właścicielom.

Każdy z egzemplarzy o oznaczeniu RSR, podwozia numer 122-124, wyróżnia się indywidualnym wykończeniem kolorystycznym nadwoziem i wnętrza, wyposażeniem oraz dodatkami, które dostępne są w zwykłych Agerach RS za dopłatą lub które przygotowano tylko dla tych aut. Mowa między innymi o pokrywie silnika z charakterystyczną płetwą, zdejmowanym dachu oraz podwieszonym od góry tylnym skrzydle. Każdy z pojazdów porusza się na kołach z węglowymi obręczami i mimo rynku przeznaczenia ma kierownicę po lewej stronie.

Pod względem technicznym modele RSR nie obiegają od zwykłej Agery RS. Napędzają je umieszczone centralnie, podwójnie turbodoładowane silniki V8 projektu Koenigsegga o pojemności prawie 5,1 litrów, które dostarczają aż 1176 koni mechanicznych i 1280 niutonometrów. Napęd w ważącym niecałe 1,3 tony samochodzie przenoszony jest tylko na tylną oś. Osiągi? Setka w niecałe trzy sekundy i maksymalnie grubo przeszło 400 kilometrów na godzinę. Dokładnymi liczbami Szwedzi niestety się nie chwalą.

Limitowana do 25 sztuk Agera RS jest ostatnim, regularnym modelem z serii, ale nie ostatnim w ogóle. Życie rodziny, której początek kariery sięga 2002 roku i oddania w ręce właściciela pierwszego modelu CC8S, ma zakończyć się na trzech zbudowanych na specjalne zamówienia modelach Agera Final. Pierwszy z nich pokazano w lutym tego roku. Później fabrykę Koenigsegga w Ängelholm pochłonie produkcja rewolucyjnego, hybrydowego modelu Regera z silnikiem spalinowym i elektrycznym o mocy przekraczającej półtora tysiąca koni mechanicznych.

06.09.2016, źródło/zdjęcia: Koenigsegg

Zobacz wcześniejsze wiadomości