GAC EnLight - Dalekowschodni blask

GAC Group, jeden z największych producentów samochodów w Chinach, na tegorocznej wystawie w Guangzhou pokazał razem z partnerami blisko siedemdziesiąt samochodów, obejmujących m.in. modele przygotowane z Hondą, Toyotą, Fiatem i Mitsubishi. Firma przedstawiła również własny pomysł na przyszłość. Był nim w swojej światowej premierze koncept EnLight.

Chińczycy chwalą się, że EnLight został zaprojektowany od zera samodzielnie, a główną rolę w jego powstaniu odgrywał oddział GAC Automotive Engineering Institute. Placówka działa od 2006 roku i spełnia funkcję ośrodka badawczo-rozwojowego firmy, do którego należy na przykład przygotowanie platform dla nowych modeli drogowych. W przypadku EnLight mamy do czynienia z czymś zupełnie innym: to wizja sportowego wozu najbliższej przyszłości, mająca skrywać najnowsze zdobycze technologiczne marki.

Dwuosobowe coupe EnLight ma być napędzane czterema, umieszczonymi przy kołach silnikami elektrycznymi o bliżej nieokreślonych parametrach. Konstruktorzy pojazdu przewidzieli, co najmniej w teorii: kilka trybów jazdy (napęd na wszystkie cztery koła, napęd tylko na tylną oś), tryb jazdy autonomicznej, stałą łączność z Internetem, możliwość połączenia się samochodu z urządzeniami mobilnymi, zmienne oświetlenie i filtrowanie powietrza, zależne od humoru kierowcy i pasażera oraz system bezprzewodowego ładowania baterii.

GAC Group nie zdradza niestety żadnych detali technicznych na temat projektu EnLight, który prawdopodobnie zostanie szybko zapomniany. Firma skupia się obecnie na wzroście sprzedaży i atrakcyjności swoich modeli. Od stycznia do października tego roku wyprodukowała i sprzedała ponad 1,3 miliona samochodów, co oznacza wzrost o prawie jedną trzecią w porównaniu do roku ubiegłego. Największy udział mają tu samochody budowane pod marką Trumpchi, które od kilku lat eksportowane są między innymi do krajów Europy Wschodniej.

02.12.2016, źródło/zdjęcia: gac-motor.com, gaei.cn

Zobacz wcześniejsze wiadomości