Spyker C8 Preliator Spyder - Połączenie pasji

Wydaje się, że Spyker po kilku latach uśpienia znalazł sposób na pełne wybudzenie. Rok temu holenderska marka po odejściu znad krawędzi bankructwa pokazała prototyp nowego coupe o nazwie C8 Preliator, a w tym roku dołącza do niego Spydera. I jeszcze jedno: zrezygnowała z silników Audi na rzecz jednostek napędowych od... Koenigsegga!

W zeszłorocznym coupe C8 Preliator umieszczono 4,2-litrowe V8 ze sprężarką od Audi, które dostarczało około 525 koni mechanicznych. To już historia. Kolejne Spykery na mocy najważniejszej umowy technologicznej od wskrzeszenia marki w 2000 roku napędzane będą silnikami od szwedzkiego Koenigsegga. Będą to wolnossące, widlaste ósemki o pojemności prawie 5,1 litrów (identycznej z samochodami Koenigsegga), dostarczające około 600 koni mechanicznych oraz 600 niutonometrów i kręcące się do ośmiu tysięcy obrotów na minutę. Napęd na tył przenosić będzie ręczna skrzynia o sześciu biegach. Innej opcji nie będzie.

C8 Preliator składany będzie na przestrzennej ramie z aluminium, którą przykryje karoseria wykonany z włókien węglowych oraz aluminium (tylko przednia i tylna klapa). Za dopłatą auto będzie poruszać się na kierunkowych felgach typu Turbofan o średnicy 19 cali, które są jednym ze znaków rozpoznawczych marki. Spyder wyposażony będzie w miękki, składany półautomatycznie dach (ręcznie trzeba będzie jedynie zwolnić zaczep). Maszyna od długości około 4,63 metra ma ważyć 1390 kilogramów. Sprint od zera do setki ma zajmować tylko 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna ma przekraczać wartość 320 kilometrów na godzinę.

Każdy egzemplarz Preliatora będzie podlegał programowi indywidualizacji, a na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy między innymi aluminiową deskę rozdzielczą z zegarami Chronoswiss, uszyty na miarę pięcioczęściowy zestaw bagażowy marki Louis Vuitton i dowolny kolor karoserii (w standardzie do wyboru mamy jedną z 34 farb). C8 Preliator Spyder zostanie wyprodukowany w licznie ograniczonej do jedynie stu egzemplarzy. Produkcja ma ruszyć latem przyszłego roku. Ceny ręcznie budowanego auta, nie wliczając opcji i podatków, zaczynają się od 403,5 tysięcy euro. Aktualnie to ponad 1,7 miliona złotych.

13.03.2017, źródło/zdjęcia: Spyker Cars

Zobacz wcześniejsze wiadomości