Christian von Koenigsegg od małego marzył o stworzeniu doskonałego samochodu sportowego, a jego dziecięcą wyobraźnię miał rozpalić film "Flaklypa Grand Prix". Realizacji swoich śmiałych marzeń podjął w drugiej połowie 1992 roku, zaczynając od skromnego szkicu auta. Pięć lat później na festiwalu filmowych w Cannes pokazał światu pierwszy prototyp modelu CC, w roku 2000 pokazano przedprodukcyjną maszynę, a niecałe trzy lata później gotowy był pierwszy Koenigsegg, którzy wszedł do produkcji. Samochód wylądował w "Księdze rekordów Guinnessa" jako najmocniejszy, drogowy pojazd świata. W roku 2005 przeszło 800-konny CCX pozwolił firmie na zdobycie tytuły producenta najszybszego, drogowego samochodu na świecie (średnia 387,9 km/h). W roku 2014 Koenigsegg pokazał pierwszy na świecie megasamochód, model One:1 o mocy jednego megawata i stosunku mocy do masy 1:1. W roku 2015 pokazał rewolucyjną hybrydę Regera o mocy półtora tysiąca koni mechanicznych. W międzyczasie ustanowił kilka światowych rekordów pod względem przyspieszenia i wytracania prędkości, a w 2016 roku z modelem Agera RS podniósł poprzeczkę najszybszych, seryjnie produkowanych samochodów świata, uzyskując średnią prędkość maksymalną prawie 447 km/h. W roku 2019, w którym Koenigsegg Automotive świętowało swoje 25-lecie działalności, połączono siły z National Electric Vehicle Sweden, które kilka lat wcześniej przejęło pozostałości Saaba, i pokazano zupełnie nowy model spalinowy, Jesko.
Samochody marki Koenigsegg