Memminger Roadster 2.7 - Mała rzecz

Słynny "Garbus", który dał początek Volkswagenowi, od zawsze był wdzięcznym tematem wszelkiego typu modyfikacji, od oryginalnego, przedwojennego projektu zaczynając po zupełnie nowe wcielenia, które weszły na rynek w tym stuleciu. Nietuzinkową interpretację tych pierwszych oferuje zakład Georga Memminga, Memminger.

Memminger zaczynał działalność na początku lat dziewięćdziesiątych od typowych renowacji i modyfikacji "Garbusów" ze szczególnym wskazaniem na egzemplarze pozbawione dachu i egzemplarze, które dopiero będą pozbawione dachu. Memminger Roadster 2.7 to coś z zupełnie innej beczki: samochód tak dalece zmodyfikowany i zmodernizowany, że niemiecki zakład może mówić o własnym, osobnym modelu z DNA Garbusa, z którego powstało coś zupełnie nowego. I coś ze zdrową domieszką genów Porsche oraz lekkości.

Dwuosobowy, pozbawiony dachu pojazd o długości około czterech metrów z rozstawem kół powiększonym do 2,44 metra napędzany jest umieszczonym centralnie i chłodzonym powietrzem boxerem o czterech cylindrach. Silnik charakteryzuje się pojemnością nieco ponad 2,7 litra, mocą 210 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym 247 niutonometrów. Napęd przenoszony jest na tylne koła poprzez ręczną skrzynię o pięciu biegach. Samochód ma ważyć tylko około 800 kilogramów. Osiągi? Tym twórcy auta jeszcze się nie chwalą.

Roadster od Memmingera zbudowany jest na platformie z "Garbusa" ze stalową ramą rurową, którą posadzono na nowym zawieszeniu i kołach o średnicy 18 cali i przykryto zupełnie nową, muskularną karoserią. Do auta przeszczepiono między innymi wentylowane hamulce rodem z Porsche 911. Na chwilę obecną Roadster jest tylko konceptem. Memminger deklaruje gotowość przygotowania dla potencjalnych klientów serii limitowanej do dwudziestu egzemplarzy w bliżej nieokreślonej cenie, jeśli tylko projekt spotka się z odpowiednim zainteresowaniem.

21.07.2018, źródło/zdjęcia: Memminger, feine-cabrios.de, memminger-roadster.de

Zobacz wcześniejsze wiadomości