Audi RS6 Avant Performance - Coraz głośniej

Najmocniejsze kombi w dorobku Audi idzie śladami swojego poprzednika i w ramach modernizacji przeobraża się w jeszcze mocniejszy wariant pod tytułem Performance. Poprzednia generacja siedem lat temu w specyfikacji Performance osiągała aż 605 koni mechanicznych. Jaką mocą będzie miażdżyć konkurencję najnowsze wcielenie?

Rodzina Audi A6 obecnej, piątej generacji, jest z nami od 2018 roku, w którym zadebiutowała podstawowa limuzyna oraz kombi. Ponad trzy lata temu do oferty dołączyły usportowione warianty S6 w obu wersjach nadwoziowych: benzynowy z 2,9-litrowym V6 o mocy 450 KM oraz... wysokoprężny z 3-litrowym V6 o mocy 350 KM z systemem miękkiej hybrydy. Latem 2019 roku miłośnicy Audi doczekali się zupełnie nowego RS6 Avant, również z systemem miękkiej hybrydy, w którym znalazł się alternator-rozrusznik z własnym obwodem i akumulatorem litowo-jonowym. Mocarne kombi otrzymało podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności czterech litrów, z którego płynęło okrągłe 600 koni mechanicznych i okrągłe 800 niutonometrów! Dziś to już za mało.

W nowym RS6 Avant Performance dzięki większym turbosprężarkom dostaniemy dodatkowe 30 koni mechanicznych oraz 50 niutonometrów - w sumie 630 KM i 850 Nm. Z poprawą osiągów silnika idą małe poprawki mające na celu zwiększenie precyzji prowadzenia: zoptymalizowany, samoblokujący, centralny mechanizm różnicowy w układzie przeniesienia napędu na obie osie (do 75% momentu obrotowego przenoszone jest na przednią oś, do 85% na tylną), opcjonalne felgi o średnicy 22 cali ze stopów metali lekkich (redukcja masy nieresorowanej o około 20 kilogramów względem standardowych felg 21-calowych), opcjonalne ogumienie Continental Sport Contact 7 w rozmiarze 285/30, nowe oprogramowanie 8-stopniowego automatu Tiptronic, redukujące czas zmiany biegów, zmiany w trybach jazdy ("żeglowanie" z wyłączonym silnikiem spalinowym załącza się teraz tylko w trybie oszczędności przy prędkościach do 160 km/h) oraz pakiet RS Dynamic w standardzie. Pozbyto się również części wygłuszenia komory silnika.

Pod pakietem RS Dynamic kryje się między innymi podniesienie ograniczenia prędkości maksymalnej do 280 kilometrów na godzinę, koła skrętne tylnej osi i sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. Na chętnych czeka również opcja RS Dynamics Plus: 305 km/h oraz węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, które ważą łącznie o około 34 kilogramy mniej od standardowych tarcz stalowych. Kombi, którego masa własna dochodzi do 2,1 tony, ma rozpędzać się do prędkości 100 km/h w czasie 3,4 sekund. Model będzie dostępny między innymi w dwóch nowych kolorach nadwozia oraz z nowymi akcentami i dodatkami we wnętrzu. Cena: od 668 tysięcy złotych w górę, z opcjami - różne pakiety stylistyczne, reflektory HD Matrix LED, nagłośnienie Bang & Olufsen Advanced Sound System czy różne pakiety systemów wspomagania kierowcy - znacznie więcej.

14.12.2022, źródło/zdjęcia: Audi

Zobacz wcześniejsze wiadomości