Land Rover Defender - Luksusowy odkrywca

Rodzina modeli Defender z katalogu Land Rovera została powiększona o nowe wersje i zdobyła nowe umiejętności. Główne atrakcje to doładowana, widlasta ósemka o mocy okrągłych pięciuset koni mechanicznych oraz luksusowa specyfikacja 130 Outbound, która ma być gotowa na podjęcie każdego wyzwania.

Jesienią tego roku minął dokładnie cztery lata od premiery Defender obecnej generacji. Brytyjska terenówka od początku oferowana jest w kilku wersjach nadwoziowych o różnej długości i różnym rozstawem osi z wyborem silników benzynowych i wysokoprężnych o czterech, sześciu lub ośmiu cylindrach, a także jako hybryda. Wśród tegorocznych nowości główną atrakcją będzie Defender 130 - największy, pięciodrzwiowy model - z doładowanym silnikiem V8 o pojemności pięciu litrów, z którym idą nowe detale nadwozia, wnętrza oraz bogate wyposażenie seryjne. Motor ten, w 525-konnej formie znany już z Defendera 90 oraz Defendera 110, generuje maksymalnie 500 koni mechanicznych oraz 610 niutonometrów i pozwala na rozpędzenie się od zera do 100 kilometrów na godzinę w czasie 5,7 sekundy.

Kolejnym punktem nowej oferty jest luksusowy Defender 130 Outbound. To stylowa terenówka z fotelami dla pięciu osób, przestrzenią ładunkową o pojemności do 2516 litrów, nowymi detalami nadwozia, felgami w rozmiarze od 20 do 22 cali, specjalnym malowaniem karoserii i skórzanym wnętrzem, dodatkowymi schowkami, pneumatycznym zawieszeniem, uciągiem do trzech ton oraz wieloma innymi elementami uzbrojenia dodatkowego. Outbound dostępny będzie z wyborem dwóch jednostek napędowych: z silnikiem benzynowym P400 oraz silnikiem wysokoprężnym D300 Ingenium (oba w systemie miękkiej hybrydy z mały silnikiem-generatorem elektrycznym). Jednostka P400 dostarcza maksymalnie 400 koni mechanicznych, jednostka D300 generuje prawie 300 koni mechanicznych. Napęd w każdym przypadku przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła.

Na tym nowości nie koniec. Dla mniejszego Defendera 110 przygotowano dodatkowy pakiet County Exterior Pack z elementami i kolorystyką nawiązującą do historii modelu. W przypadku odmiany Defender 90 oraz ośmiomiejscowego Defendera 130 zadbano między innymi o łatwiejszą zmianę aranżacji wnętrza i przestrzeni bagażowej. W Polsce cennik Defendera zaczynał się do tej pory od niespełna 315 tysięcy złotych za Defendera 90 z 3-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 250 koni mechanicznych i kończył na 525-konnym Defenderze 110 Carpathian Edition za prawie 831 tysięcy złotych. Nowy Defender 130 V8 oraz Defender 130 Outbound w polskich cennikach jeszcze nie figurują. Na terenie Wielkiej Brytanii nowy model V8 wyceniono na prawie 117 tysięcy funtów (aktualnie to równowartość około 610 tysięcy złotych).

03.05.2023, źródło/zdjęcia: Land Rover

Zobacz wcześniejsze wiadomości