Wymyślone na nowo "Dziewięćset jedenastki" generacji 964, którymi już od prawie piętnastu lat zajmuje się Singer Vehicle Design, wchodzą na kolejny poziom. Najnowsza produkcja kalifornijskiej firmy to coupe Dynamics & Lightweighting Study Turbo, model inspirowany wyścigowym Porsche 934/5 z lat siedemdziesiątych.
Singer Vehicle Design działa oficjalnie od 2009 roku i od samego początku swojej działalności skupia się na pieczołowitych renowacjach i modernizacjach klasycznych Porsche 911 generacji 964 z silnikami chłodzonymi powietrzem, które produkowano w latach 1989-1994 (własnych samochodów Singer nie produkuje). Każda maszyna Singera powstaje na indywidualne zamówienia. W roku 2014 przedstawiono pierwszą Targę i modele z napędem obu osi, a cztery lata później zadebiutował model Dynamics & Lightweighting Study, który wyróżniał się między innymi wolnossącym silnikiem przygotowanym we współpracy z Williams Advanced Engineering. W takim wydaniu 911 miało ważyć niespełna tysiąc kilogramów i dysponować mocą co najmniej 500 koni mechanicznych. Dziś DLS przechodzi w fazę Turbo, w której pojawiły się dwie turbosprężarki.
Sercem DLS Turbo jest rozebrany na części pierwsze, zmodernizowany i złożony na nowo boxer o sześciu cylindrach i pojemności 3,8 litra. Jednostka kręci się do przeszło dziewięciu tysięcy obrotów na minutę i dzięki systemowi podwójnego turbodoładowania rozwija co najmniej 710 koni mechanicznych! Silnik połączono z ręczną skrzynią o sześciu biegach, która wysyła całą moc wyłącznie na tylne koła. Do wyboru mamy ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2 lub Cup 2R, które zakładane jest na magnezowe, mocowane centralnie obręcze. Singer modernizuje również zawieszenie, układ hamulcowy, kabinę i nadwozie samochodu, który dostarczy klient (oryginalne 911 rozbierane jest na części, aż do nagiego nadwozia ze stali, które staje się punktem wyjścia). Nowa karoseria budowana jest w przeważającej części z włókien węglowych.
Projekt karoserii nowego 911 DLS Turbo inspirowany był wyścigowym Porsche 934/5, które w 1977 roku dominowało w północnoamerykańskim pucharze Trans Am, wygrywając prawie wszystkie rundy. Do wyboru mamy dwa warianty: drogowy oraz torowy z powiększonym splitterem z tyłu i ogromnym skrzydłem z tyłu z regulacją górnego płatu. Każdą sztukę zamawia się i konfiguruje indywidualnie i od życzeń każdego właściciela zależą koszty projektu i czas realizacji, a liczba samochodów, które zostaną przygotowane jest ograniczona. Najnowsze dzieła Singer Vehicle Design będzie można zobaczyć na żywo w połowie lipca na Festiwalu Prędkości w Goodwood i w sierpniu podczas Monterey Car Week w Kalifornii.
27.06.2023, źródło/zdjęcia: Singer Vehicle Design
Zobacz wcześniejsze wiadomości