Italdesign Quintessenza - Uniwersalna forma

Długa lista konceptów działającego od ponad pięciu dekad studia Italdesign powiększyła się o kolejną pozycję. Jest nią terenówka Quintessenza, która ma łączyć człowieka z naturą i zachęcać do długich wypraw na łono natury z daleka od miast, asfaltowych dróg, zanieczyszczonego powietrza, hałasu i tłumów.

Premiera konceptu Quintessenza miała miejsce na niedawnym salonie samochodowym w Pekinie, a przy okazji włoskie studio, które od kilkunastu lat należy do Volkswagena, wzmocniło władze oddziału Italdesign China. Nowy koncept ma ucieleśniać wolność podróżowania oraz sportowy charakter i łączyć je z walorami użytkowymi. Na pierwszy rzut oka Quintessenza prezentuje się jako wysoko zawieszony gran tourer z ruchomymi elementami aerodynamicznymi i nożycowymi drzwiami, ale po bliższych oględzinach zdradza swoją dwojaką naturę. Samochód można przekształcić w pojemnego pick-up'a z obrotowymi fotelami w drugim rzędzie, dzięki którym będzie mógł posłużyć jako mobilna platforma widokowa.

Systemy sterowania sprowadzają się do kilku dotykowych wyświetlaczy, ruchomej konsoli środkowej oraz stałej łączności ze smartfonami kierowcy i pasażera, z myślą o których zaprogramowano firmową aplikację i przygotowano miejsca na mocowanie w kabinie. Systemy multimedialne obejmują m.in. asystenta opartego o algorytmy sztucznej inteligencji oraz kompas, który nie pozwoli nam się zgubić w terenie. W kabinie znalazło się miejsce na lodówkę mieszczącą butelkę wina i kieliszki. Maszynę postawiono na kołach z felgami o średnicy aż 24 cali. Adaptacyjne zawieszenie pozwala na regulację prześwitu w zakresie od 200 do 280 milimetrów.

Koncept Quintessenza został zbudowany na aluminiowej platformie z rozstawem osi aż 324 centymetrów. Cały samochód mierzy ponad 5,56 metra długości. Quintessenza jest oczywiście elektryczna: na przedniej osi zainstalowano jeden silnik elektryczny, na tylnej dwa silniki umieszczono w kołach. Układ napędowy podpięto pod baterie o pojemności 150 kWh, które pracują w układzie pod napięciem 800 V. Maksymalna moc układu napędowego ma dochodzić do 580 kilowatów - co najmniej 788 koni mechanicznych! Osiągi: sprint od zera do setki w niecałe trzy sekundy i zasięg na jednym ładowaniu baterii do 750 kilometrów.

18.05.2024, źródło/zdjęcia: Italdesign

Zobacz wcześniejsze wiadomości