Sacrilege 911 - Elektryczne przejście

Swoją obecność na mapie zakładów oferujących daleko idące restomody klasycznego Porsche 911 zaznaczyło amerykańskie Sacrilege Motors. Pierwszym samochodem prezentującym możliwości firmy jest limitowany model 911 America Roadster z 1992 roku, który został zaopatrzony w nowy, elektryczny układ napędowy.

Sacrilege Motors zostało założone w 2020 roku przez zespół specjalizujący się wcześniej w modyfikacjach i serwisowaniu drogowych samochodów Porsche, a także obsłudze wyścigowych pucharówek (911 GT3 Cup). Firmę powołano do życia specjalnie z myślą o modernizacji klasycznych 911, które produkowano w okresie od 1974 do 1994 roku. Jednym z głównych założeń firmy jest zabezpieczenie 911 na przyszłość: pozbycie się silników spalinowych i zastąpienie ich silnikami elektrycznymi. Taką właśnie konwersję przeszedł jeden z egzemplarzy serii 911 America Roadster z otwartym nadwoziem, którą wyprodukowano na początku lat dziewięćdziesiątych na rynek amerykański w liczbie jedynie 250 sztuk. Za nowości auto napędzane było wolnossącym, 6-cylindrowym boxerem o pojemności 3,6 litra, który rozwijał co najmniej 250 koni mechanicznych i pozwalał na rozwinięcie setki w czasie około 5,5 sekundy.

Oryginalne 911 America Roadster zostało rozłożone na części pierwsze i złożone z powrotem z zupełnie nową tożsamością. Na życzenie właściciela samochód w środku i na zewnątrz wykończono w czerni, co ma nawiązywać do ponaddźwiękowego samolotu Lockheed SR-71. Na pokład trafiło między innymi zupełnie nowe zawieszenie z amortyzatorami przygotowanymi przez Penske Racing (na tylnej osi z możliwością regulacji), nowy układ hamulcowy z elementami firmowanymi przez Brembo, trzyczęściowe felgi od Fiske o średnicy osiemnastu cali oraz ogumienie Michelin Pilot Sport PS2. Charakter samochodu dostrajano na torze wyścigowym Lime Rock Park, położonym niedaleko siedziby Sacrilege Motors w Lakeville.

Klasyczne 911 po wizycie w Sacrilege Motors otrzymało silnik elektryczny rodem z Tesli Model S oraz paczkę baterii o pojemności 62 kilowatogodzin, która ma zapewnić zasięg do 320 kilometrów. Elektryczny układ napędowy ma dostarczać do około 505 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów (to prawie dwa razy więcej, niż w spalinowym oryginale), które są przenoszone na tylną oś z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Roadster ma ważyć około 1450 kilogramów, co oznacza przytycie tylko o kilkadziesiąt kilogramów względem wersji spalinowej. Po przesiadce na elektryczność 911 ma rozpędzać się do setki w czasie niespełna czterech sekund.

07.10.2023, źródło/zdjęcia: Sacrilege Motors, sacrilegemotors.com

Zobacz wcześniejsze wiadomości