Porsche 911 GT3 RSR - Trzeba się cenić

Inżynierowie Porsche po odświeżeniu niemal całej linii drogowych modeli serii 911 doszli do wniosku, że najwyższy czas przenieść we współczesność również wariant wyścigowy. Mowa o ubiegłorocznym zwycięzcy 24-godzinnego maratonu na Nuerburgringu oraz licznych wyścigów serii FIA GT2 i ALMS - 911 GT3 RSR.

Tegoroczny RSR dysponuje bardziej aerodynamicznym nadwoziem, silnikiem o zwiększonej pojemności i mocy oraz kabiną kierowcy wyposażoną w nowe instrumentarium (przede wszystkim wielofunkcyjny wyświetlacz).

Pojemność silnika w stosunku do poprzedniej wariacji RSR zwiększono z 3,8 do 4 litrów, dzięki czemu transportowana na tył przez sekwencyjną przekładnię moc wzrosła do 450 KM, a moment podskoczył do 430 Nm. Poprawiono również pracę układu hamulcowego oraz zwiększono zakres regulacji tylnego skrzydła.

Aby stać się posiadaczem najnowszego ścigacza Porsche należy wyłożyć 380 tysięcy euro (aktualnie około 1,63 miliona PLN) + należne w danym kraju podatki.

23.01.2009, źródło/zdjęcia: Porsche

Zobacz wcześniejsze wiadomości