Porsche Cayman - GT4 Clubsport MR

Porsche wypuściło w ubiegłym roku Caymana GT4, jedno z najbardziej sportowych coupe w swojej ofercie, w którym moc 385 koni mechanicznych połączono z obniżoną masą oraz coraz rzadziej spotykaną w tej klasie, ręczną skrzynią biegów. Później pojawił się torowy Cayman GT4 Clubsport. Teraz zajął się nim z pasją zespół Manthey Racing.

Niemieckie Manthey Racing to przedsięwzięcie, które w połowie lat dziewięćdziesiątych powołał do życia Olaf Manthey, były kierowca wyścigowy. Zespół od samego początku skupia się na ściganiu samochodami Porsche i od kilkunastu lat spełnia rolę fabrycznej lub częsciowo fabrycznej formacji, która startuje przede wszystkim kolejnymi ewolucjami modelu 911 (między innymi w pucharze World Endurance Championship). Teraz Manthey idzie o krok dalej: do swojej oferty wrzuca Caymana w specyfikacji GT4 Clubsport MR, któremu wolno jeszcze więcej, niż wersji fabrycznej.

MR, który bazuje na Caymanie GT4 Clubsport, sprowadza się przede wszystkim do nowego body kitu, dodatkowych świateł z przodu na nocne wyścigi, rozbudowanych systemów bezpieczeństwa, wzmocnionych szyb, nowych foteli, systemu podającego kierowcy płyny, pneumatycznych podnośników, okablowania, zbiornika paliwa i systemu tankowania, zmodyfikowanego zawieszenia i układu hamulcowego z możliwością regulacji, a za dopłatą instalacji fabrycznej klimatyzacji od Porsche oraz lekkiej, litowo-jonowej baterii. Wszystkie zmiany sprawią, że samochód schudnie nawet o przeszło 40 kilogramów (do minimum 1290 kilogramów).

Do napędu służy niezmienne 6-cylindrowy boxer o pojemności 3,8 litrów z suchą miską olejową. Z silnika poprzez 6-stopniową skrzynię PDK, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i dwumasowe koło zamachowe płynie na tylne koła 385 koni mechanicznych i 420 niutonometrów. Wyścigowy Cayman od Manthey Racing będzie dopuszczony do wszystkich zawodów klasy GT4 pod partonatem SRO Motorsports Group, a na terenie USA będzie można wystartować w nim w zawodach Pirelli World Challenge oraz Continental Tire SportsCar Challenge. Samochód będzie można nabyć jako nówkę sztukę lub zgłosić się z własnym Caymanem GT4 Clubsport na modyfikacje.

03.08.2016, źródło/zdjęcia: manthey-racing.de, Porsche

Zobacz wcześniejsze wiadomości