Aktualności
21.11.2015

Porsche Cayman GT4 Clubsport Z ulicy na tor wyścigowy

W tym roku Cayman przechodzi samego siebie, a przy okazji po raz pierwszy wchodzi na tereny, na które dotychczas nie miał wstępu ze względu na zajęcie ich przez 911. Dziś najmniejsze coupe Porsche nie musi kulić się przed większymi członkami rodziny. Nowy porządek ustalił drogowy GT4, a dziś pozycję Caymana umacnia torowy GT4 Clubsport.

GT4 Clubsport to rasowa maszyna wyścigowa, która nie jest dopuszczona do zwykłego ruchu drogowego. Model wyposażony w pełnowymiarowy pakiet aerodynamiczny, pełną klatkę bezpieczeństwa i ogołocony z luksusów znanych z cywilnego Caymana GT4 waży około 1300 kilogramów. Auto adresowane jest przede wszystkim do zawodników startujących w imprezach GT niższego szczebla o charakterze regionalnym, zawodach o charakterze półprofesjonalnym, wyścigach dla gentlemanów i początkujących. Dla wszystkich innych przeznaczone są różne warianty wyścigowe modelu 911.

Porsche Cayman GT4 Clubsport

Cayman GT4 Clubsport napędzany jest 6-cylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 3,8 litra, znanym z auta cywilnego, który współpracuje ze zmodyfikowaną, dwusprzęgłową skrzynią biegów z łopatkami przy kierownicy. Maksymalna moc startowa silnika to 385 koni mechanicznych, które będą dodatkowo regulowane przepisami obowiązującymi w danym pucharze. Napęd przenoszony jest na tylną oś z mechaniczną blokadą dyferencjału. Przednie i tylne, niezależne zawieszenie pochodzi z większego 911 GT3 Cup. Kierowcę wspomaga odpowiednio skalibrowany układ ESP, system ABS z dwunastoma stopniami regulacji oraz układ kierownicy z elektromechanicznym wspomaganiem. Standardem jest 90-litrowy zbiornik paliwa, opcją zbiorniki o pojemności od 70 do 100 litrów.

Porsche Cayman GT4 Clubsport

Nowe auto można już zamawiać w siedzibie Porsche Motorsport w Weissach. Maszyna, która dla wielu będzie narzędziem pracy i sposobem na zarobek, wyceniono na 111 tysięcy euro plus podatek i lokalne opłaty (równowartość około 470 tysięcy złotych). Porsche planuje zdobyć w przyszłym roku homologację uprawniające do udziału w takich pucharach, jak: VLN na Nürburgring Nordschleife, sierie GT4 pod patronatem SRO, Pirelli GT3 Cup Trophy w USA, Ultra 94 GT3 Cup Challenge w Kanadzie oraz wyścigach organizowanych przez Porsche Club of America i tym podobne stowarzyszenia na całym globie.

Skomentuj na forumUdostępnij