Porsche Carrera GTR
Carrera GT, super sportowy model Porsche, który pojawił się w sprzedaży w 2003 roku, zawdzięczał wiele samochodom wyścigowym niemieckiej marki, ale sam nigdy nie był projektowany z myślą o rywalizacji na torze. Porsche nie myślało ani o wersji na prywatne dni torowe ani o maszynie, która mogłaby być homologowana w ówczesnej klasie GT1, z myślą o której kilka lat wcześniej powstały aż trzy generacje egzotycznego 911 GT1. Nie oznacza to jednak, że takich pomysłów nie było w ogóle.
Cała magia Carrery GT, konkurującej m.in. z Ferrari Enzo, skupiała się wokół układu napędowego: umieszczonego centralnie, wolnossącego silnika V10 o pojemności 5,7 litra, który przy ośmiu tysiącach obrotów na minutę rozwijał 612 koni mechanicznych. Cała moc lądowała na tylnej osi za pośrednictwem ręcznej skrzyni o sześciu biegach. Automatu nie przewidziano w ogóle. Do roku 2007 wyprodukowano 1207 egzemplarzy, choć początkowo planowano, że powstanie nawet półtora tysiąca. Dziewięć z nich trafiło do Belgii.
Belgijska Carrera GT na podwoziu numer 145 trafiła niemal od razu na stół operacyjny. Właściciel auta oddał je do zakładu GPR Racing, który miał przerobić je na pełnoprawny samochód wyścigowy. W maszynie kosztem około 220 tysięcy euro - co najmniej połowy wartości nowego samochodu - zainstalowano między innymi elektronikę firmy Motec dla silnika, zupełnie nowe zawieszenie, nową deskę rozdzielczą, układ hamulcowy od AP Racing, koła z felgami BBS, klatkę bezpieczeństwa, system gaśniczy, nowy system paliwowy, tylne skrzydło i wypatroszono wnętrze, w którym stanął kubełkowy fotel dla kierowcy. Do walki była gotowa Carrera GTR!
Porsche nie było zadowolone ze ścigacza "domowej" roboty. Marka nie wyraziła zgody na występy maszyny w wyścigach, w których mogłaby być upokorzona przez samochody zbudowane fabrycznie, i jej żywot zakończył się zaledwie na kilku testowych dniach torowych. W roku 2015 samochód z przebiegiem niespełna dwóch tysięcy kilometrów po siedmiu latach postoju sprzedano na aukcji w Belgii za sumę prawie 650 tysięcy euro, włączając oryginalne części, które zostały po przeróbkach.