Aktualności
04.02.2015

Porsche Cayman GT4 Nauki mistrza

Porsche chwali się, że czterech na pięciu właścicieli sportowych modeli marki zabiera je regularnie na tory wyścigowe. Ale pojęcie "sportowe" należy tu bardzo zawęzić: to przede wszystkim 911 GT3, a ze starszych 911 GT1 i Carrera GT. Od dzisiaj w gronie tym znajdziemy w końcu również Caymana, który dotychczas trzymany był tuż za bazowym 911. Oto nowy Cayman GT4!

W stwierdzeniu, że na taki właśnie samochód wielu czekało od premiery pierwszej generacji Caymanan nie będzie najmniejszej przesady. To pierwszy, sportowy Cayman, którego przygotowaniem zajęła się placówka Porsche Motorsport w Weissach oraz zespół specjalistów, który przygotował wcześniej między innymi drogowe 911 GT3. GT4 zawdzięcza z resztą większemu GT3 bardzo dużo: bezpośrednio z 911 zaadaptowano między innymi elementy układu chłodzenia, układu hamulcowego oraz części zawieszenia.

Porsche Cayman GT4

Również silnik pochodzi od 911: to 3,8-litrowy, umieszczony centralnie boxer o sześciu cylindrach rodem z Carrery S, który w celu zmieszczenia się w Caymanie wymagał między innymi przeprojektowania układu dolotowego i skrzyni korbowej. Motor rozwija 385 koni mechanicznych i 420 niutonometrów, które poprzez mechaniczny dyferencjał i ręczną skrzynię o sześciu biegach przenoszone są na tylną oś. Coupe potrzebuje 4,4 sekund na rozwinięcie 100 km/h i 14,5 sekund na przekroczenie 200 km/h. Jego prędkość maksymalna sięga 295 kilometrów na godzinę. Czas przejazdu północnej pętli Nürburgringu: około 7 minut i 40 sekund.

Porsche Cayman GT4

W porównaniu do zwykłego Caymana prześwit w GT4 zmniejszono o 30 milimetrów. Masę pojazdu mimo większego silnika i konieczności wzmocnienia innych podzespołów utrzymano na poziomie skromnych 1340 kilogramów (to pięć kilogramów mniej, niż w przypadku 340-konnego Cayama GTS). Model wykorzystuje adaptacyjne resorowanie skrzyni biegów i silnika oraz adaptacyjne zawieszenie, a opcjami są m.in. węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, kubełkowe fotele z włókien węglowych, pakiet Sport Chrono oraz zestaw Club Sport, obejmujący 6-punktowe uprzęże i pełną klatkę bezpieczeństwa (seryjnie montowana jest częściowa).

Porsche Cayman GT4

Porsche Cayman GT4 zadebiutuje już w przyszłym miesiącu na międzynarodowym salonie samochodowym w Genewie. Wystawa będzie otwarta dla zwiedzających od piątego do piętnastego marca. Zamówienia na auto, którego produkcja ze względu na możliwości obiektu w Weissach będzie ograniczona, można już składać. Na terenie Niemiec samochód wyceniono na 85,8 tysięcy euro, wliczając VAT i lokalne opłaty. Obecnie to prawie 360 tysięcy złotych. Pierwsze egzemplarze trafią do właścicieli już pod koniec marca.

Skomentuj na forumUdostępnij