Aktualności

Porsche Cayman GT4 - Nauki mistrza

Porsche chwali się, że czterech na pięciu właścicieli sportowych modeli marki zabiera je regularnie na tory wyścigowe. Ale pojęcie "sportowe" należy tu bardzo zawęzić: to przede wszystkim 911 GT3, a ze starszych 911 GT1 i Carrera GT. Od dzisiaj w gronie tym znajdziemy w końcu również Caymana, który dotychczas trzymany był tuż za bazowym 911. Oto nowy Cayman GT4!

W stwierdzeniu, że na taki właśnie samochód wielu czekało od premiery pierwszej generacji Caymanan nie będzie najmniejszej przesady. To pierwszy, sportowy Cayman, którego przygotowaniem zajęła się placówka Porsche Motorsport w Weissach oraz zespół specjalistów, który przygotował wcześniej między innymi drogowe 911 GT3. GT4 zawdzięcza z resztą większemu GT3 bardzo dużo: bezpośrednio z 911 zaadaptowano między innymi elementy układu chłodzenia, układu hamulcowego oraz części zawieszenia.

Porsche Cayman GT4

Również silnik pochodzi od 911: to 3,8-litrowy, umieszczony centralnie boxer o sześciu cylindrach rodem z Carrery S, który w celu zmieszczenia się w Caymanie wymagał między innymi przeprojektowania układu dolotowego i skrzyni korbowej. Motor rozwija 385 koni mechanicznych i 420 niutonometrów, które poprzez mechaniczny dyferencjał i ręczną skrzynię o sześciu biegach przenoszone są na tylną oś. Coupe potrzebuje 4,4 sekund na rozwinięcie 100 km/h i 14,5 sekund na przekroczenie 200 km/h. Jego prędkość maksymalna sięga 295 kilometrów na godzinę. Czas przejazdu północnej pętli Nürburgringu: około 7 minut i 40 sekund.

Porsche Cayman GT4

W porównaniu do zwykłego Caymana prześwit w GT4 zmniejszono o 30 milimetrów. Masę pojazdu mimo większego silnika i konieczności wzmocnienia innych podzespołów utrzymano na poziomie skromnych 1340 kilogramów (to pięć kilogramów mniej, niż w przypadku 340-konnego Cayama GTS). Model wykorzystuje adaptacyjne resorowanie skrzyni biegów i silnika oraz adaptacyjne zawieszenie, a opcjami są m.in. węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, kubełkowe fotele z włókien węglowych, pakiet Sport Chrono oraz zestaw Club Sport, obejmujący 6-punktowe uprzęże i pełną klatkę bezpieczeństwa (seryjnie montowana jest częściowa).

Porsche Cayman GT4

Porsche Cayman GT4 zadebiutuje już w przyszłym miesiącu na międzynarodowym salonie samochodowym w Genewie. Wystawa będzie otwarta dla zwiedzających od piątego do piętnastego marca. Zamówienia na auto, którego produkcja ze względu na możliwości obiektu w Weissach będzie ograniczona, można już składać. Na terenie Niemiec samochód wyceniono na 85,8 tysięcy euro, wliczając VAT i lokalne opłaty. Obecnie to prawie 360 tysięcy złotych. Pierwsze egzemplarze trafią do właścicieli już pod koniec marca.

Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche Cayman GT4 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij