Lotus Exige Sport 410 - Połączenie analogowe

Nie jest żadną tajemnicą, że już następnego dnia po odebraniu zupełnie nowego Lotusa możemy dowiedzieć się, że Anglicy wypuścili na świat model jeszcze doskonalszy - lżejszy, mocniejszy, wydajniejszy aerodynamicznie - i że nasze nowe auto nagle nabawiło się braków, o których jeszcze wczoraj nie miało pojęcia. Poznajcie nowe Exige w specyfikacji Sport 410.

Najnowsze dzieło brytyjskiego Lotus Cars czerpie pełnymi garściami ze skupionego na jeździe torowej Exige Cup 430 i półtora roku po premierze Exige Sport 380 ustawia się na pozycji auta, które nadal ciągnie do torów wyścigowych, ale z którym znacznie łatwiej obcować na drogach publicznych. Tak przynajmniej tłumaczą sobie jego powstanie jego twórcy. Z zewnątrz poznamy je między innymi po węglowym body kicie z dużym splitterem oraz tylnym skrzydłem oraz felgach o średnicy 17 cali z przodu i 18 cali z tyłu z ogumieniem Michelin Pilot Sport Cup 2.

Sercem Sport 410 jest umieszczona centralnie jednostka V6 o pojemności trzech i pół litra ze sprężarką Edelbrock. Z silnika przy siedmiu tysiącach obrotów na minutę wyciśnięto 416 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy sięga 420 niutonometrów. Napęd przenoszony jest na tylną oś za pośrednictwem ręcznej skrzyni o sześciu biegach. Auto ma rozpędzać się do setki w czasie jedynie 3,4 sekund. Prędkość maksymalna coupe sięga 290 km/h, roadstera 233 km/h. Zbudowany na aluminiowym podwoziu pojazd waży na sucho tylko 1074 kilogramy (1054 z opcjami dodającymi lekkość). Docisk aerodynamiczny przy prędkości maksymalnej dochodzi do 150 kilogramów.

Standardem w Exige Sport 410 jest między innymi układ hamulcowy z podzespołami AP Racing, regulowane amortyzatory i sprężyny Nitron, drążki stabilizacyjne Eibach, system ESP z trzema trybami pracy, litowo-jonowa bateria oraz tapicerka z Alcantary. Opcje: skórzana tapicerka, klimatyzacja, sprzęt grający, tempomat, tytanowy wydech oraz węglowe detale karoserii i wnętrza. Ceny modelu w Wielkiej Brytanii, wliczając 20-procentowy VAT zaczynają się od 85,6 tysięcy funtów (obecnie to równowartość 415 tysięcy złotych). W Niemczech, wliczając 19-procentowy VAT: od 111,8 tysięcy euro w górę (obecnie to około 475 tysięcy złotych).

04.05.2018, źródło/zdjęcia: Lotus Cars

Zobacz wcześniejsze wiadomości