Audi R8 LMS - Czas na udoskonalenia

Do akcji w przyszłym roku wkroczy kilka nowych, wyścigowych samochodów popularnej klasy GT3. Swoje maszyny na nadchodzący sezon pokazały już marki Aston Martin, Lamborghini, McLaren oraz Porsche. W tym miesiącu swoje dzieło zaprezentowało również Audi. Oto gruntowni zmodernizowana druga seria drugiej generacji torowego R8 LMS.

Nowe R8 LMS jest już czwartym, wyścigowym modelem od Audi Sport, który przygotowano w ciągu ostatnich czterech lat. W sezonie 2015 debiutowało pierwsze R8 LMS zbudowane na bazie drogowego R8 drugiej generacji, w roku 2016 powstało turystyczne RS3 LMS TCR, a w ubiegłym roku premierę miało R8 LMS GT4 - wszystkie te maszyny dedykowane są prywatnym kierowcom i zespołom. Nie inaczej jest ze zmodernizowanym R8 LMS, które zapowiada jednocześnie zmiany stylistyczne drogowego R8, które zobaczymy w przyszłym roku. Samochód pokazano na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu, który będzie otwarty dla zwiedzających do czternastego października.

Ścigacz na sezon 2019 poza zmianami stylistycznymi dorobił się nowych elementów aerodynamicznych, poprawionych systemów chłodzenia (przede wszystkim hamulców) oraz wzmocnionej skrzyni biegów i sprzęgła. Do napędu służy umieszczone centralnie, wolnossące V10 o pojemności 5,2 litra. Silnik, w zależności od wymogów danej serii wyścigowej, może generować do 585 koni mechanicznych i przeszło 550 niutonometrów (w większości przypadków ograniczony jest do okolic 500 KM). Napęd na tylną oś z kontrolą trakcji przenosi sekwencyjna skrzynia o sześciu biegach. Masa własna: około 1225 kilogramów (możliwe więcej, zależnie od Balance of Performance danej serii i toru wyścigowego).

Pierwsze sztuki nowego R8 LMS trafią do klientów już w listopadzie. Cena: 398 tysięcy euro plus podatki (obecnie to co najmniej 1,7 miliona złotych). Dla posiadaczy R8 LMS oferowanego od 2015 roku przygotowano pakiet modernizacyjny w cenie 28 tysięcy euro. Od roku 2009, w którym pojawiło się pierwsze R8 LMS, oddział Audi Sport wypuścił na świat ponad 200 sztuk modelu. Maszyna przyniosła marce tytuły mistrzowskie w ponad 35 seriach rozgrywanych na całym świecie (Blancpain GT Series, 24h Series, GT World Cup, Intercontinental GT Challenge, Pirelli World Challenge, SportsCar Championship), a także wygrane w takich, wyścigach, jak 24h Spa-Francorschamps, 24h Nürburgring, 24h Dubaj, 12h Bathurst, 12h Sepang, 8h Laguna Seca oraz 24h Daytona (wygrana klasowa).

04.10.2018, źródło/zdjęcia: Audi Sport

Zobacz wcześniejsze wiadomości