Aktualności
11.03.2015

Audi R8 LMS Awans poziomy

Jeden z najbardziej popularnych i najbardziej utytułowanych, współczesnych samochodów wyścigowych klasy GT3 przechodzi na zupełnie nową generację, wobec której oczekiwania są jeszcze większe. Mowa o eksportowym hicie Audi Motorsport, coupe R8 LMS, które debiutowało pod koniec 2008 roku. Następca jest już gotowy i tylko tygodnie dzielą go od pierwszych startów.

R8 LMS od chwili wprowadzenia do sprzedaży prywatnym zespołom na sezon 2009 sięgnęło aż po 26 wygranych mistrzostw GT3, 23 tytuły w innych pucharach i siedem wygranych w klasyfikacji generalnej w wyścigach 24-godzinnych. W ciągu pięciu lat sprzedano ponad 130 egzemplarzy. Testy drugiej generacji, którą odsłonięto razem z drugą generacją drogowego R8 z silnikiem V10 na trwającym do piętnastego marca salonie samochodowym w Genewie, rozpoczęto wiosną ubiegłego roku.

Audi R8 LMS

Nowe R8 LMS jest lżejsze, bezpieczniejsze i spełnia przepisy grupy GT3, które zaczną obowiązywać w sezonie 2016 i będą obejmować między innymi znacznie bardziej rygorystyczne testy zderzeniowe. Kierowca maszyny będzie teraz siedział w fotelu Audi Protection Seat PS 1, który od lat jest standardem w prototypach LMP, a nad jego głową po raz pierwszy znajdzie się właz bezpieczeństwa, który znany jest choćby z samochodów serii DTM. Podłoga samochodu jest po raz pierwszy całkowicie płaska, co pozwoliło na lepsze wykorzystanie dyfuzora i zmniejszenie tylnego skrzydła.

Audi R8 LMS

Szkielet samochodu tworzy aluminiowe Audi Space Frame, komponenty z włókien węglowych oraz stalowa klatka bezpieczeństwa. Masa auta spadła z 1250 do 1225 kilogramów. Do jego napędu posłuży wolnossący silnik V10 o pojemności 5,2 litrów i mocy początkowej 585 koni mechanicznych (która w zależności od serii wyścigowej może być ograniczana), zjeżdżąjący z tej samej linii produkcyjnej co serce drogowego R8. Jednostka napędowa zostanie zespolona z nową skrzynią biegów o sześciu przełożeniach z łopatkami przy kierownicy.

Audi R8 LMS

Dla auta zaplanowano już udział w tegorocznym, 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu w połowie maja oraz Spa-Francorchamsp pod koniec czerwca. Zamówienia na samochody dla klientów będą przyjmowane w drugiej połowie tego roku, a pierwsze sztuki zostaną oddane w ich ręce przed końcem roku. Audi nie ujawnia jeszcze kosztów związanych z zakupem samochodu, ale dla wszystkich zainteresowanych najbardziej rozsądnym byłoby przygotowanie się na wydatek rzędu półtora miliona złotych.

Skomentuj na forumUdostępnij