Evoluto 355 - 30 lat później

Do stale gęstniejącej niszy restomodów sportowych klasyków dołącza nowy gracz. Jest nim brytyjskie Evoluto Automobili, którego pierwsze dzieło zadebiutowało za zamkniętymi drzwiami na Festiwalu Prędkości w Goodwood. Z czym dokładnie będziemy mieli do czynienia? Evoluto zabrało się za małe coupe Ferrari z połowy lat dziewięćdziesiątych.

Evoluto Automobili zostało powołane do życia z myślą o kompleksowych restomodach klasyków, które obejmują typowe renowacje oraz daleko idące modernizacje. Firma została utworzona w ramach stale rozrastającej się grupy DRVN Automotive, do której należą obecnie Boreham Motorworks, Koenigsegg London, DRVN Advanced Engineering, Evolution E-types, JE MotorWorks, Induction Technology Group oraz Alan Mann Racing. Pierwszą propozycją Evoluto jest restomod Ferrari F355, które było produkowane przez włoską markę w drugiej połowie lat osiemdziesiątych. Małe coupe o długości 4,25 metra napędzane było umieszczonym centralnie, wolnossącym silnikiem V8 o pojemności 3,5 litra, z którego wykrzesano 380 koni mechanicznych. Ferrari zbudowało w sumie ponad 11,2 tysiąca egzemplarzy coupe, spiderów i wersji z nadwoziem targa.

355 od Evoluto to maszyna rozebrana na czynniki pierwsze, przeprojektowana w kluczowych sferach i auto zachowujące swój analogowy charakter. Platforma coupe została wzmocniona elementami z włókien węglowych i uszywniona o jedną czwartą w porównaniu do oryginału. Coupe ubrano w przeprojektowaną karoserię z włókien węglowych z chowanymi reflektorami, nad którą pochylał się Ian Callum i postawiono na kołach z 19-calowymi felgami z ogumieniem Michelin Pilot Sport 4S. Callumowi powierzono również przeprojektowanie wnętrza, w którym pojawiły się nowe przełączniki, wskaźniki i detale z włókien węglowych. Pod spodem skrywa się m.in. nowe okablowanie i elektronika, wzmocnione hamulce z podzespołami Brembo (w opcji tarcze węglowo-ceramiczne), przeprojektowane zawieszenie i wzmocniony układ napędowy.

Z myślą o wolnossącym V8 przygotowano blisko dwieście nowych lub przeprojektowanych komponentów, zaczynając od głowicy i elektroniki. Silnik kręci się teraz do 8,5 tysiąca obrotów na minutę i generuje 426 koni mechanicznych. V8 połączono z lekkim, tytanowym układem wydechowym oraz zmodyfikowaną, ręczną skrzynią o sześciu biegach. Samochód ma ważyć tylko 1250 kilogramów. Evoluto Automobili zamierza przygotować maksymalnie 55 egzemplarzy. Każdy będzie budowany na indywidualne zamówienia i otwarty na różnego rodzaju indywidualizacje. Evoluto 355 pojawi się we własnej osobie na zamkniętym pokazie na tegorocznym Festiwalu Prędkości w Goodwood, który odbędzie się w dniach 11-16 lipca. Międzynarodowa premiera będzie miała miejsce w sierpniu podczas Monterey Car Week w USA.

10.07.2024, źródło/zdjęcia: Evoluto Automobili, evolutoautomobili.com

Zobacz wcześniejsze wiadomości