AMG przedstawiło nowego członka rodziny GT drugiej generacji, którego największe atuty sprawdzą się na torze wyścigowym. Jest nim coupe GT 63 Pro, które chwali się żywszymi reakcjami na ruch kierownicy i gazu, zwiększoną mocą układu napędowego, precyzyjne dostrojoną aerodynamiką oraz ulepszonym układem chłodzenia.
Najnowsza odmiana coupe GT adresowana jest do entuzjastów dynamicznej jazdy i torów wyścigowych, którzy nie zamierzają poświęcić komfortu codziennego użytkowania auta. Wydanie Pro rozpoznamy między innymi po przeprojektowanym przednim pasie z dużymi wlotami powietrza, nieruchomym skrzydle z tyłu, dodatkowych owiewkach, węglowym pakiecie AMG Exterior Carbon Fibre, 21-calowych felgach oraz węglowo-ceramicznych tarczach hamulcowych (aż 420 milimetrów średnicy z przodu). Coupe otrzymało również przeprojektowaną aerodynamicznie podłogę i ruchomy Airpanel. Mercedes-AMG deklaruje, że zmiany w aerodynamice pozwoliły na zredukowanie sił nośnych na przedniej osi o ponad trzydzieści kilogramów i zwiększenie docisku aerodynamicznego tylnej osi o około piętnaście kilogramów.
GT 63 Pro nastawiony jest na duży wysiłek, z którym wiążą się przeprojektowane systemy chłodzenia. Wzmocniono obwody chłodzenia, zmieniono miejsca instalacji chłodnic z przodu, zoptymalizowano odprowadzanie ciepła z chłodnic dyferencjałów obu osi oraz skrzyni rozdzielczej i pracę pomp wodnych, zastosowano nowe osłony hamulców i zmieniono geometrię łopatek sterujących przepływem powietrza chłodzącego hamulce. Coupe w standardzie dostało kubełkowe fotele AMG Performance, opcją pozostaje drugi rząd siedzeń w układzie 2+2. Standardem jest adaptacyjne zawieszenie w układzie AMG Active Ride Control, adaptacyjny układ przeniesienia napędu na obie osie AMG Performance 4Matic+, koła skrętne na tylnej osi oraz ogumienie Michelin Pilot Sport 5. Bezpłatna opcja: Michelin Pilot Sport Cup 2R Cup.
Podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności prawie czterech litrów zostało podkręcone w GT 63 Pro do 612 koni mechanicznych i 850 niutonometrów. To o 27 koni oraz 50 niutonometrów więcej, niż w zwykłym GT 63. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest w szerokim zakresie 2,35-5 tysięcy obrotów na minutę. Całą moc przenosi 9-stopniowa przekładnia AMG Speedshift MCT. Osiągi: od zera do setki w 3,2 sekundy, od zera do 200 km/h w 10,9 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do 317 kilometrów na godzinę. Cena modelu Pro nie jest jeszcze znana. Zwykły Mercedes-AMG GT 63 z 585-konnym silnikiem kosztuje obecnie na polskim rynku skromne 990 tysięcy złotych (wliczając podatki).
19.07.2024, źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG
Zobacz wcześniejsze wiadomości